מנדלבליט לכ"ץ: "הימנע מכלכלת בחירות בתוכנית הסיוע החדשה"

היועמ"ש פנה במכתב לשר האוצר והזהיר אותו כי אם ישתמש בתוכנית הסיוע שהוא צפוי להציג לצרכים פוליטיים - הוא יצטרך להתערב. גורמים במערכת המשפט: לא מן הנמנע שהיועץ ישקול לפסול סעיפים

זמן צפייה: 01:11

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט פנה הערב (רביעי) במכתב לשר האוצר ישראל כ"ץ והזהיר אותו מפני כלכלת בחירות אסורה בתוכנית הסיוע לעסקים ומובטלים שנפגעו מהמשבר שהוא צפוי להציג מחר - כך פורסם לראשונה בחדשות 13.

במכתבו קרא מנדלבליט לכ"ץ להיעזר באנשי מקצוע ומשפטנים לפני שהוא מאשר את התוכנית. עם זאת, על פי גורמים במערכת המשפט, לא מן הנמנע כי היועץ ישקול לפסול סעיפים בתוכנית לאחר שהיא תוצג. "יש להיזהר מפני שימוש לא ראוי בכוח השלטוני ובמשאבי המדינה לתעמולה או להשגת יתרון לא הוגן למפלגה או למועמד מסוים", כתב מנדלבליט.

אביחי מנדלבליט
אביחי מנדלבליט | צילום: רויטרס

אתמול פורסם בחדשות 13 כי שר האוצר יוזם מענק נוסף למובטלים בעלות של מיליארדי שקלים. בכוונתו של השר לעודד ישראלים שכבר חודשים רבים מחוסרי עבודה, לצאת ממעגל האבטלה מייד אחרי הסגר - ולקבל מענק בסך אלפי שקלים.

על פי פרטי התוכנית, מי שיהיו זכאים לקבל את המענק יהיו מובטלים שלא עובדים בין 75 ל-90 ימים, ברציפות. אם הם ישובו לשוק העבודה - לא משנה לאיזו עבודה או מה יהיה שכרם, הם יקבלו סכום בגובה חודשיים של דמי אבטלה, במקביל למשכורת. תוכנית כזו, כאמור, תעלה מיליארדים למדינה.

ישראל כ''ץ
ישראל כ''ץ | צילום: חדשות 13