המשותפת התפרקה, רע"מ תרוץ בנפרד: "עבאס בחר את הצד של ביבי"

רע"מ ביקשה מהמשותפת שתכבד את עמדתה הערכית "כתנועה דתית בהצבעות בכנסת" - ונדחתה. מנסור עבאס: "ניסינו למנוע את התפרקות הרשימה". יו"ר בל"ד תקף: "יצא נגד הקונצנזוס בחברה הערבית"

זמן צפייה: 01:25

בחירות 2021: הפגישה שהתקיימה הערב (רביעי) בין נציגי בל"ד, תע"ל, חד"ש ורע"מ הסתיימה ללא הסכמות, ולכן - בבחירות הבאות הרשימה המשותפת תרוץ בלי נציגי הרשימה הערבית המאוחדת (רע"מ).

יו"ר בל"ד סמי אבו שחאדה הודיע על ההחלטה בחשבון הטוויטר שלו, וכתב: "המשותפת ממשיכה את דרכה ללא מנסור עבאס, שבחר צד - של ביבי, לא זה של החברה הערבית. מי שיצא נגד הקונצנזוס בחברה הערבית, ישלם מחיר כבד על החלטתו. בטוחים בציבור שלנו ונמשיך את דרכנו בראש מורם ולב שלם".

מוקדם יותר הערב בפגישה, הציג מזכ"ל רע"מ את דרישות הרשימה, שהן קביעת קו שמרני בנושאים אזרחיים ועצמאות פוליטית, שתוכל, למשל, לאפשר לרע"מ לנהל משא ומתן ולהיכנס גם לממשלה בראשות בנימין נתניהו, אם תקום כזו אחרי הבחירות. בסופו של דבר, כאמור, לא הושגו הסכמות בין הצדדים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

קיצור השירות והוספת אלפי תקנים בשנה: מתווה גנץ לשירות בצה"ל

אלרעי סותרת את הבטחת נתניהו: "פתיחת התרבות – אולי במארס"

מבצע החיסונים מתרחב: החל ממחר – חיסונים מגיל 35 ומעלה

"ביקשנו לכבד את עמדתנו הערכית כתנועה דתית בהצבעות בכנסת", הסבירו הערב ברע"מ. "הדרישות שלנו במשא ומתן מול מרכיבי המשותפת התקבלו בדחייה ללא שום הסבר. מועצת אל-שורא תתכנס לקבל החלטה סופית לאחר דחיית הבקשות שלנו".

יו"ר הרשימה מנסור עבאס מסר בתגובה: "הם גם לא רוצים לכבד את ערכי הדת והחברה, וגם רוצים להישאר על הספסל של המגרש הפוליטי. ניסינו למנוע התפרקות המשותפת עד הרגע האחרון, עכשיו ההחלטה היא בידי מועצת רע"מ".

ח''כ מנסור עבאס
ח''כ מנסור עבאס | צילום: חדשות 13

כזכור, אמש פורסם בחדשות 13 כי עבאס צפוי להכריז על פרישה מהרשימה המשותפת ולהודיע על הקמת מפלגה חדשה. זאת, לאחר שמסקרים פנימיים שערך עולה כי מפלגה עצמאית בראשותו תקבל שישה מנדטים, בעוד הרשימה המשותפת תישאר עם חמישה בלבד. עבאס התנה את הישארותו במפלגה בוויתור של מפלגת חד"ש על התמיכה בקהילת הלהט"ב.