אדלשטיין משך את הצעת החוק לפתיחת המלונות באילת וים המלח

מהומה בכנסת: אחרי שיהדות התורה הצביעה נגד ההסתייגויות של שר הבריאות מההקלות עליהן החליטה ועדת החוקה - הוא החליט למשוך את הצעת החוק שנועדה להפוך את אילת וים המלח ל"איי תיירות"

זמן צפייה: 00:57

דרמה במליאת הכנסת: שר הבריאות יולי אדלשטיין משך הערב (שני) ברגע האחרון את הצעת החוק לפתיחת "אי התיירות" באילת וים המלח, זאת משום שהמילים "במקום אחר" נוספו לנוסח החוק - בניגוד לרצונו, שתי מילים אשר מהוות היתר לפתיחת המלונות בכל מקום אחר בארץ שיעמוד בתקנות.

הסיפור החל מוקדם יותר בוועדת החוקה. אז, ביקש אדלשטיין להסיר את שתי המילים - אולם הוועדה דחתה את ההצעה. בין חברי הוועדה שהצביעו נגד בקשתו של שר הבריאות - יו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) וחברי מפלגתו, שכידוע משתייכים לקואליצייה - ובכל זאת הצביעו נגדה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

למרות שהפסיד: טראמפ פיטר את שר ההגנה של ארה"ב מארק אספר

נכנס למועדון – ויורה לכל עבר: תיעוד הרצח הכפול בנצרת

ישראל במו"מ מתקדם עם חברת פייזר על קבלת החיסון לקורונה

יולי אדלשטיין במליאת הכנסת | צילום: ערוץ הכנסת

בעקבות החלטתו של אדלשטיין, התפתחה מהומה ונשמעו צעקות רבות מצד חברי כנסת שזעמו על ההחלטה. "מביש שגם כאשר באופוזיציה תומכים בחזרתה של אילת לחיים, הממשלה מכשילה זאת", זעם ח"כ יאיר לפיד (יש עתיד), ואילו חברו למפלגה ח"כ עפר שלח הוסיף כי "יולי אדלשטיין וממשלת המחדל הפקירו עכשיו את תושבי אילת. עיר שלמה תקרוס כי שר הבריאות נעלב מזה שהסתייגות שלו לא עברה. חרפה".

ח"כ יעקב אשר התרעם גם כן על הצעד של שר הבריאות, ואמר: "מצער שמשרד הבריאות הולך שבי אחר יועצי תקשורת ומתנהג בכוחנות שלוקחת את אילת כבת ערובה במאבקי אגו שאינם רואים את טובת העיר וענף התיירות. כפי שראש העיר אילת אמר בוועדה, החוק ללא ההסתייגויות שהעברנו בוועדה לא יוכל לסייע לעיר. חבל שמשרד הבריאות מסרב להכיר בסמכות הכנסת לחוקק ומשך את החוק".

ים המלח
ים המלח | צילום: משרד התיירות

חברת ועדת החוקה, ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד-תל"ם), מסרה: "בושה. בגלל פוליטיקה קטנה הממשלה ממשיכה להתעלל ב-60 אלף תושבי אילת שכבר יותר מחצי שנה נאבקים לשרוד. אנחנו נלחמים למען תושבי העיר ועתידם וברגע האחרון עולה שר הבריאות ומצביע נגד התושבים והכלכלה של עיר שלמה".

ח"כ איילת שקד (ימינה), החברה אף היא בוועדה, מתחה גם כן ביקורת על המהלך: "הקואליציה לא מתפקדת, מסוכסכת והעיר אילת מדממת. מעל 50 אחוזי אבטלה והממשלה לא מצליחה להעביר חוק שייתן לעיר אוויר לנשימה. מעל עשרת אלפים עובדים שרוצים להתפרס בכבוד ראו הערב את תאטרון האבסורד. חיים של אנשים נהרסים, נחרבים והם מתקוטטים".

גם יו"ר התאחדות המלונות אמיר חייק הגיב להחלטה, ובציוץ בטוויטר כתב כי "המשמעות היא שאלפי עובדים יישארו בבית ולא ישובו לעבודה במלונות באילת ובים המלח. ביזיון. פשוט מבצעים ניסויים בבני אדם".

חוף הים באילת
חוף הים באילת | צילום: shutterstock

שר הבריאות אדלשטיין התייחס למבקרים, ומסר בתגובה: "חברי כנסת פופוליסטים לקחו את אילת כבת ערובה לגחמות שמסכנות את שלום הציבור. כל אחד נהיה אפדימיולוג ומומחה בריאות מטעם עצמו. הגשתי את הצעת החוק, בשיתוף פעולה עם ראש עיריית אילת, כדי להציל את אילת".

"אמרתי מראש שלא אאפשר לנצל זאת כדי להביא להפקרות בריאותית", המשיך השר. "ברגע שהגיע לכנסת, העמיסו על זה אזורים נוספים ופעולות מסוכנות אחרות. אמרתי - בואו נצביע על הצעת החוק הממשלתית. לצערי הפופוליזם ניצח. אחזיר את הצעת החוק בתנאים שלא יסכנו את תושבי אילת ואת תושבי יתר המדינה. הגל הפופוליסטי העכור הזה צריך לעבור מהעולם".

גם מלשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחסו למהומה, ומסרו: "הטענה כאילו הממשלה הורידה מסדר היום את חקיקת העלאת הקנסות על הפרת ההנחיות היא חסרת שחר. הממשלה תקדם את החקיקה על הגדלת הקנסות".

מדוברות עיריית אילת נמסר בתגובה: המשמעות של דחיית החוק להגדרת העיר אילת כ"אי תיירותי" היא הרת אסון לעיר. "מלחמת אגו וקרבות פוליטיים גזרו הערב חרפת רעב על אלפים מתושבי אילת והפכו אותם לבני ערובה בתוך המאבקים הפנימיים", אמר ראש עיריית אילת - מאיר יצחק הלוי וקרא לראש ממשלת ישראל - בנימין נתניהו לכנס בדחיפות ישיבת ממשלה לדיון מיוחד בעניין העיר אילת והטלטלות הקשות שהיא חווה בעקבות משבר הקורונה ומשברים אחרים. עוד ציין ראש עיריית אילת, כי בהמשך להכרזת יו״ר ועדת הכנסת לגבי הצעת החוק הפרטית, אנו מצפים מכנסת וממשלת ישראל, להגיע להסכמות מהירות על הצעת החוק ולאשר אותה עוד השבוע בקריאה שניה ושלישית במליאת הכנסת ובכך להציל את העיר אילת אחרת ציין ראש העירייה, כי כנסת וממשלת ישראל יצטרכו לקחת אחריות על התוצאות ההרסניות הנובעות מהחלטה האומללה הזחוחה וחסרת החמלה הזו.