אדלשטיין לנתניהו: דרוש מגנץ להסיר את הווטו עליי כיו"ר הכנסת

במסגרת המגעים בין נתניהו לבכירים בליכוד לקראת הקמת ממשלה, יו"ר הכנסת לשעבר ביקש מרה"מ לפעול להסרת התנגדותו של יו"ר כחול לבן לשבצו בתפקיד והבהיר כי זה התפקיד שבו הוא מעוניין

זמן צפייה: 03:04

במסגרת המגעים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבכירים בליכוד לקראת הקמת ממשלה, ח"כ יולי אדלשטיין ביקש היום (ראשון) מנתניהו שידרוש מיו"ר כחול לבן בני גנץ להסיר את הווטו על שיבוצו בתפקיד יו"ר הכנסת, והבהיר לו כי זה התפקיד שבו הוא מעוניין.

בתוך כך, על פי חלוקת התיקים המסתמנת בליכוד, תיק החינוך שמור לח"כ יולי אדלשטיין - אם ימינה תישאר בחוץ. לפי שעה, השר לביטחון הפנים יהיה ח"כ אמיר אוחנה, וח"כ מירי רגב תיאלץ להתפשר על משרד התחבורה. בצד של כחול לבן, בעוד ח"כ מיקי חיימוביץ' הייתה רוצה להיות שרת החקלאות התיק יגיע לח"כ אלון שוסטר. תיק הגמלאים ככל הנראה שמור לעמר ינקלביץ' שעל פי גורמים במפלגה, "יש לה הבטחה להיות שרה".

מוקדם יותר היום, ראש הממשלה נתניהו נפגש עם השר גלעד ארדן בנוגע לתפקידו בממשלה הבאה. לאחר הפגישה נמסר כי הפגישה הייתה טובה והוצעו לשר מספר תפקידים. השניים סיכמו לדבר שוב בזמן הקרוב.

לכתבות נוספות בנושא >> 

מאבקי תיקים בליכוד; רגב במסר: שרה לביטחון הפנים – או ח"כית

אדלשטיין לנתניהו: אם לא אקבל תפקיד בכיר – אקח איתי כמה ח"כים

יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין
יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין | צילום: אתר הכנסת

בליכוד בעיקר, אך גם בכחול לבן מתמודדים עם מאבקים פנימיים ערב הקמת ממשלת האחדות, שצפויה להיות מושבעת כבר ביום רביעי הקרוב. כזכור, ביום שישי בסביבתה של השרה רגב שיגרו מסר לא ישיר לנתניהו, לפיו או שתמונה לשרה לביטחון הפנים, או שתהיה חברת כנסת מן המניין.

רגב מוטרדת מהערכות שונות שנשמעות במהלך התקופה האחרונה, לפיהן אמיר אוחנה ימונה לתפקיד השר לביטחון הפנים, והיא תהיה שרת התחבורה. בתגובה אמרה רגב כי " היא לא מנהלת שיח על תפקידה באמצעות כלי התקשורת" וכי "היא סומכת על ראש הממשלה שיקבל את ההחלטה הנכונה". ההחלטה כך או כך, צפויה להתקבל בשבוע הבא סמוך מאוד להשבעת הממשלה.

כזכור, סוגיית תפקיד יו"ר הכנסת היוותה מחלוקת מרכזית בין הצדדים, כאשר כחול לבן דרשו שלא להאריך את כהונתו של יולי אלדשטיין - בצל סירובו לכנס את הכנסת ותגובתו לפסיקת בג"ץ שדרשה ממנו לעשות זאת. בסוף מארס נתניהו וגנץ הסכימו שאדלשטיין לא יהיה יו"ר הכנסת במסגרת המגעים להקמת ממשלת אחדות.