אדלשטיין נוטה לפתוח בתי הכנסת; רה"מ צפוי לתמוך בפתיחת המסחר

‏פרסום ראשון: שר הבריאות עשוי לאשר תפילות של עד 10 אנשים במבנה כבר ביום ראשון • נתניהו עשוי להתעקש על פתיחת חנויות בניגוד לעמדת אדלשטיין • כ-400 נדבקים מחצות. 471 חולים במצב קשה

זמן צפייה: 05:14

שר הבריאות יולי אדלשטיין נוטה להסכים לפתיחת בתי כנסת כבר ביום ראשון הקרוב, ולאשר תפילות של עד עשרה אנשים – כך פורסם הערב (רביעי) לראשונה בחדשות 13. זאת, תוך שיח עם גורמים חרדים ומתוך הבנה כי התקהלות של עד עשרה אנשים במבנה מותרת ממילא לפי ההגבלות.

בתוך כך, לחדשות 13 נודע כי ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לתמוך בפתיחת המסחר ביום ראשון, בניגוד לעמדתו של אדלשטיין. גם במשרד הבריאות, שמתנגדים למהלך, מעריכים הערב כי עמדתם לא תתקבל. יש לציין כי על פי המתווה, אם תחול עלייה בתחלואה כך שיהיו יותר מ-1,000 נדבקים ביום, שלב הפתיחה השני עלול להתעכב - כולל החזרה לבתי הספר.

בד בבד, משרד הבריאות עדכן הערב כי 398 ישראלים אובחנו חיוביים לנגיף הקורונה מחצות, כאשר 9.1% מהבדיקות היו חיוביות. עוד עולה מהנתונים כי 471 חולים במצב קשה, מהם 199 מונשמים. מניין המתים עלה ל-2,484.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

כחודש לאחר שנדבק: הרב חיים קנייבסקי החלים מקורונה

גמזו: "נותנים אור ירוק לקבינט לצאת לדרך עם סבב ההקלות השני"

כ"ץ ואדלשטיין לא הגיעו להבנות על פתיחת המסחר; הקבינט יכריע

יהודי מתפלל בבית כנסת
יהודי מתפלל בבית כנסת | צילום: Shutterstock

מוקדם יותר הערב, פגישת שרי הבריאות והאוצר הסתיימה ללא כל הסכמות. אדלשטיין ביקש לדחות את פתיחת המסחר בשבועיים, אולם ישראל כ"ץ התנגד ודרש שהעסקים ייפתחו כבר בשבוע הבא. מחר בבוקר קבינט הקורונה צפוי להתכנס, שם יקבלו השרים החלטה סופית.

כמו כן, משרד הבריאות הציג מתווה חדש ליציאה מהסגר הכולל שישה שלבים, ושיובא מחר בפני הקבינט. לפי התוכנית החדשה שגובשה, בשלב הקרוב ייפתחו צימרים וליגות מקצועיות בספורט. השלב הבא יהיה ב-15 בנובמבר, אז ייפתח כל המסחר, כיתות י"א-י"ב להכנה לבגרויות, מוזיאונים ספריות וכדומה. בסוף נובמבר ייפתחו מסעדות, בתי קפה וחדרי כושר. באמצע דצמבר ייפתח עולם התרבות, ובסוף דצמבר - יתאפשרו חתונות ואירועי ספורט עם קהל.