האיחוד האירופי: "מודאגים מהריסת הבתים הפלסטינים במזרח י-ם"

ההודעה של משלחת הגוף הבינ"ל בירושלים ורמאללה התייחסה להריסת בתים בשכונת ואדי יצול, שנבנו באופן בלתי חוקי. "מצפים מהרשויות לשקול מחדש את המשך ההוצאה לפועל של צווי ההריסה"

 מזרח ירושלים
מזרח ירושלים | צילום: רויטרס

משלחת האיחוד האירופי בירושלים ורמאללה פרסמה אמש (שישי) הודעה שבה היא מגנה את הריסת המבנים הבלתי חוקיים בבעלות פלסטינית בשכונת ואדי יצול שבמזרח ירושלים. זאת, לאחר שבית המשפט העליון התיר להרוס בה עשרות בתים ומבנים לפני כשבועיים, ובתוך מספר ימים החלו כוחות להרוס חנויות, מחסנים ואורווה. הצו מותיר לעירייה להרוס את כל בתי השכונה – למעלה מ-60 בתים.

"המשלחת מביעה דאגה רבה על הריסת מבנים ובתים בבעלות פלסטינית בשכונת סילוואן שבמזרח ירושלים על ידי הרשויות הישראליות", נכתב בהודעת המשלחת, "אנו מצפים מהרשויות לשקול מחדש את המשך ההוצאה לפועל של צווי ההריסה הנוגעים לדבר".

"אנו חוזרים על ההצהרות המתמשכות שלנו, לפיהן האיחוד האירופי מתנגד בחריפות למדיניות הישראלית בהתנחלויות ולפעולות הנעשות במסגרתה, הכוללות פינויים והריסת בתים. המדיניות של בנייה והרחבה של התנחלויות היא לא חוקית לפי החוק הבין-לאומי, והיא מרחיקה את ההיתכנות של פתרון שתי מדינות ואת הסיכוי לשלום מתמשך".