נתניהו התקפל: גנץ מונה לשר המשפטים, יתר השרים ימונו בראשון

רה"מ איפשר את מינוי יו"ר כחול לבן לתפקיד בממשלת המעבר, זאת לאחר שהצעות הפשרה נדחו. בשל כך - ובהתאם לבקשת נתניהו והפרקליטות, הדיון שהיה אמור להתקיים בבג"ץ בנושא המינויים - בוטל

זמן צפייה: 06:59

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (רביעי) כי יאפשר למנות את יו"ר כחול בני גנץ לשר המשפטים בממשלת המעבר. זאת, לאחר הסערה שהתעוררה אתמול כאשר נתניהו העלה להצבעה את מינוי אופיר אקוניס לתפקיד, בניגוד לעמדת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

נתניהו הודיע על המהלך זמן קצר לאחר שהגיש את תגובתו לבג"ץ, ואמר כי הוא עושה זאת במטרה לצאת מהמבוי הסתום ולאפשר את פעילות משרד המשפטים. נתניהו התחייב להביא לאישור הממשלה ביום ראשון הקרוב את מינויים של יתר השרים במשרדים החסרים. בשל כך, הוא והפרקליטות ביקשו מבג"ץ לבטל את הדיון שנקבע היום בנושא - ואכן הדיון בוטל. מנדלבליט הוסיף כי יעדכן את בג"ץ ביום שני על מינוי השרים.

בתגובתו לבג"ץ, כתב נתניהו כי "ביטול שיפוטי של החלטה בדיעבד רק משום שלא נשמעה דעתו של היועץ המשפטי בנחת הרוח הראויה, הוא סעד מרחיק לכת שאין לו יסוד בדין". עוד נכתב בתגובה: "בתום ההצבעה על ההצעה למנות את ח"כ אקוניס, חזר היועץ המשפטי לממשלה והציג שוב את עמדתו, בלא לחדש בהן דבר שלא היה מוכר היטב לשרים".

 

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

המגעים להרכבת ממשלה: בנט נועד לראשונה עם מנסור עבאס

"תביעת השתקה": הוריה של כרמל מעודה תבעו את הורי ילדי הגן

המתיחות בדרום: 2 רקטות נורו לעבר ישראל – אך נחתו בשטח הרצועה

יו''ר כחול לבן בני גנץ
יו''ר כחול לבן בני גנץ | צילום: חדשות 13

כזכור, אמש בג"ץ הוציא צו ביניים שהקפיא את מינויו של אקוניס לשר המשפטים, זאת זמן קצר לאחר המהומה שאירעה בישיבת הממשלה עת אושר מינויו של אקוניס לתפקיד - חרף התנגדות כחול לבן והיועץ המשפטי לממשלה.

בתום הישיבה ממושכת, יו"ר כחול סירב להצעת נתניהו לדון בנושא הבאת עצירים לבתי משפט ב-48 השעות הקרובות והעלה להצעה את מינויו שלו, אלא שההצעה נדחתה ברוב של 17 נגד 10. מיד לאחר מכן, דרש ראש הממשלה להעלות להצבעה את מינוי אקוניס לתפקיד.