שליח ארה"ב יגיע לישראל לדון בסיפוח עם נתניהו, גנץ ואשכנזי

על רקע הדיונים בוושינגטון על החלת הריבונות, שעל פי בכיר בבית הלבן הסתיימו ללא החלטות בשלב זה, אבי ברקוביץ, יגיע בימים הקרובים, ייוועד עם רה"מ, שר הביטחון ושר החוץ - וידון עמם בנושא

זמן צפייה: 02:22

הקרב על הסיפוח: שליח הבית הלבן, אבי ברקוביץ', יגיע לישראל בימים הקרובים לדון בהחלת הריבונות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי - כך פורסם הערב (חמישי) בחדשות 13.

בתוך כך, בכיר בממשל האמריקני מסר הערב כי הדיונים בבית הלבן בנושא הסיפוח הסתיימו ללא החלטות בשלב זה, כאשר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עדיין לא הכריע בנושא. זאת, על רקע אמירתה של יועצת הנשיא האמריקני, לפיה טראמפ יעניק בקרוב הצהרה בנושא הסיפוח. "מתנהלות שיחות, לנשיא תהיה הצהרה, הוא דיבר על זה בעבר, ואשאיר לו את זה למסור לכם הצהרה גדולה בנושא", אמרה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"להתכונן להלוויות": תושב אשקלון מואשם שאיים על רה"מ ומשפחתו

"אב מסור": אביו של החייל החטוף נחשון וקסמן הלך לעולמו

ראש המוסד ביקר בירדן והעביר למלך מסר מנתניהו בעניין הסיפוח

אבי ברקוביץ' ונשיא ארה''ב דונלד טראמפ
אבי ברקוביץ' ונשיא ארה''ב דונלד טראמפ | צילום: חשבון הטוויטר של אבי ברקוביץ'

"אם מסתכלים על מה שמדווח לעומת המציאות בישראל, הישראלים מרגישים שהשיחות הללו (בנושא הסיפוח) לא יכלו אפילו להתנהל אלמלא שלוש השנים של טראמפ, כחבר הטוב ביותר של ישראל ונתניהו לעולם", אמרה קונוויי. "זה אומר לקיים את ההבטחה של שמונה נשיאים, כולל טראמפ, רפובליקנים ודמוקרטים, שהבטיחו להעביר את השגרירות לירושלים ולהכיר בה כבירה. הוא גם הכיר ברמת הגולן, וניסה להביא שלום למזרח התיכון בדרכים רבות".

על ההשלכות האפשריות של החלת החוק הישראלי בשטחי הגדה המערבית, אמרה קונוויי: "הוא מודאג לגבי העובדה שיש שם אלפי שנים של סכסוך. הרבה אמרו שיהיו מהומות ורצח כשהוא העביר את השגרירות, זה לא קרה. תמיד יש טקטיקות הפחדה, ואז זה לא קורה תודה לאל. הנשיא רוצה להיות סוכן של שלום במזרח התיכון".

מוקדם יותר היום ציין פקיד ישראלי בכיר כי ראש המוסד יוסי כהן ביקר בירדן בימים האחרונים, נפגש עם המלך עבדאללה והעביר לו מסר מנתניהו בעניין הסיפוח. במקביל, שר החוץ הירדני איימן ספאדי הצהיר כי ירדן מתנגדת גם לסיפוח חלקי שיכלול את גושי ההתנחלויות מעלה אדומים, אריאל וגוש עציון. זאת, לדבריו, משום שמהלך כזה יפצל את הגדה המערבית וימנע הקמת מדינה פלסטינית בת-קיימא. את הדברים אמר בריאיון לערוץ הירדני "אל-ממלכה".