מסתמן: השר דרעי יועמד לדין בגין עבירות מס - כפוף לשימוע

חמש שנים לאחר שנפתחה נגדו חקירה פלילית, אם לא יחול שינוי של הרגע האחרון, היועמ"ש יחליט שדרעי יואשם רק בגין 2 או 3 פרשיות, ולא יועמד לדין על עבירות שוחד והלבנת הון • פרסום ראשון

זמן צפייה: 00:52

שר הפנים אריה דרעי יועמד ככל הנראה לדין בגין עבירות מס - כך פורסם הערב (רביעי) לראשונה בחדשות 13. כמעט חמש שנים לאחר שנפתחה נגדו חקירה פלילית, אם לא יחול שינוי של הרגע האחרון, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט צפוי להודיע בקרוב על החלטתו.

מנדלבליט, כאמור, יקבע כי יש להעמיד לדין את דרעי, אך חרף חלק מהדעות בפרקליטות, הוא לא מתכוון להאשים אותו בעבירות שוחד, קבלת מרמה והלבנת הון, עליהן נחקר, אלא רק בגין שתיים או שלוש פרשיות.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו: "מחר מתוכנן להגיע המשלוח הראשון של חיסוני מודרנה"

ביהמ"ש דחה את בקשת פרקליטי נתניהו לדחות את הדיון במשפטו

המזרקים שיזרזו את מבצע החיסונים נגד קורונה: 6 מנות – במקום 5

אביחי מנדלבליט
אביחי מנדלבליט | צילום: רויטרס

כזכור, הפרקליטה ליאת בן ארי ופרקליט המדינה לשעבר שי ניצן המליצו להגיש כתב אישום נגד דרעי, אבל יש בסביבות היועץ מי שסבור שיש לסגור את התיק - ולכן ההחלטה של מנדלבליט אינה מובנת מאליה.

בחודש נובמבר לפני כשנתיים, המשטרה הודיעה כי התגבשה תשתית ראייתית נגד דרעי בעבירות מס במיליוני שקלים, בהלבנת הון, בשיבוש הליכי משפט ובשבועת שקר למבקר המדינה ויו"ר הכנסת בנוגע לנכסיו. המשטרה המליצה להעמיד לדין גם אחיו של שר הפנים, סגן יו"ר קק"ל שלמה דרעי.

החקירה, שהתנהלה ביחידת להב 443, החלה ב-2015 ועסקה במאות אלפי שקלים שהועברו לכאורה לדרעי מאנשי עסקים, בעסקאות למכירת נכסים בבעלותו במספר מקומות בארץ. זאת, לאחר שנפל חשד בטיב התשלומים ובאופן הדיווח עליהם ליו"ר הכנסת, מבקר המדינה ולרשויות המס. באפריל 2016 החקירה בפרשה הפכה לגלויה, ועשרות מעורבים בה נחקרו. במאי 2017 דרעי נחקר באזהרה.

יחידת להב 433
יחידת להב 433 | צילום: חדשות 13

על פי המשטרה, דרעי חשוד גם בשיבוש הליכי משפט, לאחר ששוחח עם ראש המטה שלו משה ארבל, המעורב בפרשה ואף מסר עדות במסגרתה, מיד בסיום חקירתו – חרף העובדה כי הוזהר שלא לעשות זאת, וכי הובהר לו שמדובר בשיבוש ראיות.