גנץ: אשר את הדחייה תוך 24 שעות; נתניהו: יש תקציב מוכן

שר הביטחון דרש לאשר את דחיית התקציב בשלוש קריאות: "העברת ההצעה בקריאה טרומית בלבד - סיפור מעשייה שלא יקויים" • רה"מ על ההצעה לאסור כהונת ר"מ נאשם בפלילים: לא מתרשם מחוקים איראניים

זמן צפייה: 05:36

שר הביטחון בני גנץ דרש היום (שני) מראש הממשלה בנימין נתניהו לאשר את החוק לדחיית התקציב בשלוש קריאות תוך 24 שעות, כדי "להסיר את איום הבחירות בלי טריקים ובלי שטיקים". לטענת יו"ר כחול לבן, "העברת דחיית התקציב בקריאה טרומית בלבד היא סיפור מעשייה שלא יקויים".

נתניהו השיב לגנץ בפתח ישיבת סיעת הליכוד ואמר כי "אנחנו לא צריכים 24 שעות, אנחנו לא צריכים אפילו 24 דקות. יש לנו תקציב מוכן ומותאם לקורונה, בדיוק למה שצריכים היום אזרחי ישראל. זה מזרים כסף גם לכיסים של האזרחים, גם לעסקים, זה מוכן וזה מה שצריך להעביר ואפשר לעשות את זה מייד".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ועדת הקורונה דנה בפתיחת השמיים: "חולה ביום מהנכנסים למדינה"

יריב לוין על הקרע בקואליציה: "אי אפשר לנהל ככה מדינה"

בג״ץ ביטל את צו הריסת בית המחבל שהרג את הלוחם עמית בן יגאל

בני גנץ
בני גנץ | צילום: רויטרס

"אני קורא לנתניהו להעביר החלטת ממשלה עוד הערב ולתת תוקף אמיתי להבטחתו מאמש – לדון ולאשר את תקציב המדינה בתוך 100 ימים מהיום", המשיך גנץ. "בתוך 24 שעות ההצעה יכולה להיות מאושרת גם בקריאה שנייה ושלישית. זה אפשרי, זה חוקתי, זה נכון, זה מוסרי".

"אזרחי ישראל שבעים מתרגילים פוליטיים שהם ורק הם משלמים עליהם את המחיר. הסכמים שלא שווים את הנייר שעליהם נכתבו אינם הסכמים, ולא מבטיחים לציבור אחדות כדי לפרק את החברה הישראלית ולהשניא אדם על חברו - בחירות בעת הזו, כשיש הסכם שמאפשר אחרת, הן הפקרות ויריקה בפרצופם של מיליון חסרי עבודה".

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

לדברי ראש הממשלה החליפי, "כחול לבן לא שינתה דבר בעמדותיה מאז חתמה על הסכם קואליציוני גם כשזה לא היה נוח. אדוני ראש הממשלה, לא מאוחר לתקן. בוא ונאמר יחד: אין בחירות, יש יציבות, יש תקציב, יש התמודדות עם הקורונה. מי שרוצה את טובת המדינה - יקדם תקציב עד סוף 2021. מי שרוצה את טובתו - ינהג אחרת".

ראש הממשלה התייחס גם להצעת החוק השנייה שתעלה ביום רביעי, שאוסרת כהונת ראש ממשלה שנאשם בפלילים. לדבריו, "אני גם לא מתרשם מכל החוקים האיראניים והצפון קוריאניים האלה, לרמוס את רצון הבוחר מצד אנשים שלא מסוגלים לנצח בקלפי".