מועמד "תקווה חדשה": "אם לפיד ירכיב הממשלה - נשב איתו למו"מ"

דני דיין, מס' 11 ברשימה, אמר בריאיון לרדיו 90 כי "לא ניתן לאמביציות אישיות לגרור אותנו לבחירות חמישיות", ולא פסל ישיבה בממשלה בהנהגת יש עתיד - עמדה שאינה תואמת את אמירותיו של סער

דני דיין וגדעון סער
דני דיין וגדעון סער | צילום: חדשות 13

דני דיין, מס' 11 ברשימת "תקווה חדשה", אמר היום (רביעי) בריאיון לרדיו 90 כי "אם הנשיא יטיל על לפיד להרכיב הממשלה - נשב איתו למו"מ. לא ניתן לאמביציות אישיות לגרור אותנו למערכת בחירות חמישית".

עמדה זו של דיין אינה תואמת את הלך הרוח העולה מדבריו של יו"ר המפלגה, גדעון סער. בין היתר, בריאיון לחדשות 13 הוא הצהיר כי "אין שום אפשרות מעשית שאשב תחת לפיד כראש ממשלה". בריאיון נוסף טען כי "מועמד שמגיע מהשמאל לא יוכל להקים ממשלה", והצהיר כי לפיד לא יוכל להיות אלטרנטיבה שלטונית: "הוא ניסה כבר חמש פעמים ולא הצליח".

בהמשך, כתב דיין הבהרה בטוויטר: "ללפיד אין שום סיכוי להרכיב ממשלה. חזרתי ואמרתי את זה לכל אורך הריאיון. לשאלה התיאורטית מה יקרה אם הנשיא בכל זאת יטיל עליו את המנדט עניתי תשובה ששייכת יותר לתחום הנימוסים מאשר לתחום הפוליטי. אני עוד אלמד שאסור להיות מנומס במערכת בחירות".

יו''ר תקווה חדשה גדעון סער
יו''ר תקווה חדשה גדעון סער | צילום: חדשות 13

מסקר חדשות 13 שנערך אתמול עולה כי תקווה חדשה נחלשת בשני מנדטים לעומת הסקר האחרון, ועומדת כעת על 11 מנדטים. בכך, היא ניצבת ראש בראש עם ימינה בראשותו של נפתלי בנט - ששומרת על יציבות עם 11 מנדטים גם היא. יש עתיד, עם זאת, ממשיכה להתחזק - וזוכה ל-19 מנדטים, המפלגה השנייה בגודלה אחרי הליכוד עם 27 מנדטים.

במקרה של קואליציה ללא בנימין נתניהו, 28% מהנשאלים השיבו כי הם מעוניינים לראות את בנט בראשות הממשלה, ואחריו לפיד וסער עם 18% כל אחד. 26% טענו כי אף אחד מהם.