יו"ר ועדת הקורונה: מנהלי בתיה"ח נגד סגר – מקווה שמישהו יתעשת

לאחר ההכרזה על הסגר, הוועדה דנה בזינוק בתחלואה. שאשא ביטון: "היה מי שאמר שאין מאחורי ההחלטה אף שיקול בריאותי – צריך להבין איך נערכים ליום שאחרי".  ד"ר אלרעי: "אנחנו במצב קריטי"

זמן צפייה: 05:43

ועדת הקורונה דנה היום (שני) בזינוק בתחלואה ברקע ההכרזה על הסגר הצפוי. בפתח הדיון, יו"ר הוועדה, חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון, תקפה את החלטת הממשלה: "מנהלי בתי החולים אומרים שאסור שיהיה סגר, זו פגיעה אנושה בבריאות הציבור".

"היה מי שאמר הבוקר ששום שיקול בריאותי לא עומד מאחורי ההחלטה לצאת לסגר", המשיכה שאשא ביטון. "בדיון היום ננסה להבין כיצד אנחנו נערכים כמדינה ליום שאחרי הסגר. משאלת הלב שלי היא שמישהו כאן יתעשת ויבין שאנחנו צריכים להשקיע במערכת הבריאות ולא לסגור את הציבור".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מנכ"לית משרד האוצר: "בסגר הקרוב יתווספו עד 200 אלף מובטלים"

3,167 נדבקים חדשים; שיעור הבדיקות החיוביות – הגבוה מזה שבוע

התנועה תוגבל, המגזר הפרטי יעבוד: כל מה שצריך לדעת על הסגר

ח''כ יפעת שאשא ביטון בוועדת הקורונה
ח''כ יפעת שאשא ביטון בוועדת הקורונה | צילום: ערוץ הכנסת

מי שעוד נכחה בישיבה היא ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי, שהתריעה: "אנחנו במצב קריטי שבו התחלואה הולכת וגדלה. יש שלל אנשים שמנסים להגיד שהכול בסדר". לדבריה, "הסגר הוא לא פתרון אלא צעד טקטי. אנחנו לא יכולים לשבת בפתח החורף ולהגיד 'בסדר'".

ד"ר אלרעי הוסיפה כי במערכת הבריאות בודקים כעת את המשמעות של קיצור ימי הבידוד, ואמרה: "מבחינה רפואית ניתן לקצר את ימי הבידוד לעשרה ימים - הבעיה היא שאין מספיק משאבים לבצע בדיקות כדי לשחרר אנשים מבידוד".

ד''ר שרון אלרעי ראש שירות בריאות הציבור
ד''ר שרון אלרעי ראש שירות בריאות הציבור | צילום: חדשות 13

הבוקר, מנכ"לית משרד האוצר קרן טרנר אייל בריאיון לגל"צ כי מעגל האבטלה צפוי להתרחב משמעותית בסגר הקרוב, כאשר עד 200 אלף בני אדם נוספים צפויים לאבד את מקום עבודתם. טרנר אייל הדגישה כי בכירי האוצר טרם ערכו חישוב מדויק, אולם לדבריה, אם המדינה הייתה מכריזה על הגבלות מחמירות יותר בסגר - מספר המובטלים יכול היה להגיע ליותר ממיליון וחצי ישראלים, "לפחות זו תקופה של חגים, כך שזה קצת יותר נוח. זה הרע במיעוטו", אמרה.

מנכ''לית משרד האוצר, קרן טרנר אייל
מנכ''לית משרד האוצר, קרן טרנר אייל | צילום: חדשות 13

כאמור, אמש אישרו שרי הממשלה סגר שייכנס לתוקף החל מיום שישי, ערב ראש השנה, בשעה 14:00 למשך שבועיים. מדובר באישור טכני בלבד - והוא צפוי להימשך שלושה שבועות - עד 11 באוקטובר בשלב הראשון. משרד האוצר הודיע כי ההערכה היא שהעלות המשקית של צעדי הסגר תעמוד על כ-6.5 מיליארד שקל.

על עלות הסגר למשק אמרה טרנר אייל כי "זה יכל להיות יותר גרוע. אני שמחה שבסוף הצלחנו לתת ביטוי גם לפגיעה הכלכלית האפשרית. אנחנו לא במצב טוב, התחלואה לא במצב טוב ונדרשים צעדים לרסן אבל אנחנו צריכים לדאוג לכלכה שלנו, ואני חושבת שאתמול בדיון הצלחנו לאזן את העניין הזה. הייתי רוצה לראות משק קצת יותר פתוח - אבל צריכים להוריד את התחלואה ומהר".