הקבינט יכריע על הידוק הסגר; ייתכן שייכנס לתוקף כבר השבוע

בימים הקרובים ידונו השרים בהחמרת ההגבלות בשל העלייה בתחלואה. ככל הנראה מערכת החינוך תיסגר, המסחר יושבת ומרחק היציאה מהבית עשוי לקטון. לאישור ההגבלות נדרשת הסכמה פוליטית - שכרגע אין

זמן צפייה: 05:56

ברקע העלייה בנתוני התחלואה, קבינט הקורונה יתכנס השבוע ויכריע לגבי הידוק הסגר. ייתכן שההגבלות החדשות שעליהן יוחלט ייכנסו לתוקף כבר השבוע.

בסגר המהודק, מערכת החינוך צפויה להיסגר במלואה - בכל הארץ. זאת בניגוד למצב הנוכחי שבו היא פועלת במתכונת כמעט מלאה, למעט יישובים כתומים ואדומים. המסחר צפוי להיות מושבת באופן מלא, למעט משלוחים.

כיום מקומות עבודה מורשים להעסיק פרונטלית 50% מכוח האדם גם בחברות לא חיוניות – במודל החדש רק מפעלים חיוניים יוכלו לעבוד. בנוסף, ייתכן שמגבלת המרחק תצומצם לכ-500 מטרים.

עוד בחדשות 13:

זעם על הכוונה לסגור את מערכת החינוך: "פארסה של משרד הבריאות"

ארגוני המסחר באולטימטום לממשלה: סגר מלא ממחר – או שנפתח הכול

משרד הבריאות: 7 מקרים נוספים של המוטציה הבריטית התגלו בישראל

ישראל נכנסת לסגר שני
מחסום משטרתי בסגר | צילום: דוברות המשטרה

כדי לאשר את ההגבלות נדרשת הסכמה פוילטית - שכרגע טרם הושגה. ראש הממשלה בנימין נתניהו יישר קו עם מערכת הבריאות ורוצה ללכת לסגר מלא - בעיתוי שנוח לו מבחינה פוליטית. רה"מ החליפי בני גנץ, עם זאת, חושב שניתן לנקוט אמצעים שפגיעתם בכלכלה פחותה, ולא צריך להדק את הסגר.

בתוך כך, מופעל לחץ משמעותי של אנשי המסחר, שנפגשו היום עם גנץ אחרי שהכריזו על אולטימטום. הם בדקו את עמדתו והתרשמו שהוא לא בטוח שנדרש סגר מלא.

שוטר במחסום משטרתי בלילה הראשון של הסגר השלישי | צילום: רויטרס

מועצת התלמידים והנוער הארצית יצאה מוקדם יותר היום נגד הכוונה להשבית את מערכת החינוך. חברי המועצה זעמו על הדברים, ומסרו: "נפתחה פה פארסה בהנהגת משרד הבריאות, ובני הנוער הפכו לשעיר לעזאזל של המערכת".

בינתיים, התחלואה במערכת החינוך ממשיכה לטפס: כ-60 אלף תלמידים ומורים שוהים כיום בבידוד, ויותר מ-10,500 תלמידים וכ-2,000 עובדי הוראה נדבקו בקורונה. בניסיון לבלום את התחלואה, החליטו כמה ראשי רשויות, בהם רמת גן, פתח תקווה ובת-ים, שלא לחכות להחלטת הממשלה - ולצמצם את הלימודים בעריהם.

"אנחנו לא נשתוק ונרכין ראש לסיטואציה כשהפתרון, כמובן, הוא לשפר את אכיפת ההנחיות", הבהירו החברים, שהציעו בנוסף להתחיל לחסן גם את צוותי החינוך שהינם מתחת לגיל 60. "זו לא הפעם הראשונה שמשרד הבריאות מציב מטרות שרירותיות ומשתמש באמצעים אבסורדיים ולא עקביים בעליל".