נשיא טורקיה תרם מטוס שהביא ארצה סטודנטים ערבים ישראלים

לאחר שבוטלה טיסת ישראייר שנועדה להשיב את התקועים בטורקיה, ח"כ טיבי פנה לארדואן שארגן טיסה חלופית. מאה סטודנטים פלסטינים לא קיבלו אישור כניסה, אך 120 סטונדטים ערבים ישראלים שבו ארצה

זמן צפייה: 01:34

מגפת הקורונה: מטוס מיוחד המריא הערב (שלישי) לישראל כדי להביא מטורקיה 120 סטודנטים ערבים ישראלים ותושבי מזרח ירושלים, שהיו תקועים במדינה ורצו לשוב ארצה. טיסת החילוץ אורגנה בעזרת נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, וחבר הכנסת אחמד טיבי. זאת לאחר שבוטלה טיסת ישראייר שיועדה במקור להביא את התושבים לישראל. עם זאת, כ-100 פלסטינים שגם ביקשו לעלות על הטיסה סורבו, לאחר שלא קיבלו אישור לחזור לגדה דרך נתב"ג, אלא דרך ירדן.

טיבי סיפר כי לפני שבועיים כי הוא פנה לחברת ישראייר בניסיון לארגן טיסת חילוץ מיוחדת, בעקבות פניות של סטודנטים ערבים ישראלים ופלסטינים ממזרח ירושלים והגדה המערבית, שנמצאים בטורקיה והתקשו לשוב לבתיהם. ישראייר נרתמו, אך ביקשו מטיבי לסייע באישור נחיתה לטיסה המיוחדת בטורקיה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו עונה לחמאס: מוכנים לשיח כדי להשיב את החללים והנעדרים

נכנסים לסגר מוחלט: אלו המקומות שבהם יוצבו מחסומי המשטרה

שב"כ חשף: אזרח ישראלי הופעל והתבקש למסור מידע לאיראן

רג'פ טאיפ ארדואן
רג'פ טאיפ ארדואן | צילום: רויטרס

על כן, טיבי פנה ללשכת נשיא טורקיה וביקש אישור נחיתה למטוס. האישור ניתן, אך לפני כמה ימים פנה מנכ"ל ישראייר לחבר הכנסת והודיע לו כי לא ניתן יהיה לקיים את הטיסה בשל מחלוקת עם השלטונות הטורקים. גורמי הביטחון בישראל דרשו כי מאבטחים ישראלים חמושים יבצעו את הבידוק לכל נוסעי הטיסה בשדה התעופה, אבל הטורקים סירבו וטענו שאינם מאפשרים נשיאת נשק למאבטחים של אף חברה זרה.

לאחר מכן, חבר הכנסת מהרשימה המשותפת פנה שוב ללשכת ארדואן וביקש כי יסייע באמצעות מטוס טורקי שיבצע את טיסת החילוץ. הטורקים אישרו שיש מטוס טורקי שיכול לבצע את הטיסה לישראל, אלא שאז צצה בעיה אחרת - כאמור, כמאה מהסטודנטים הפלסטינים מהגדה המערבית שהיו על הטיסה לא קיבלו אישור כניסה דרך נתב"ג משב"כ וממתאם פעולות הממשלה בשטחים, שדרשו כי ייכנסו לגדה דרך ירדן.

Tibiww
אחמד טיבי

טיבי פנה אל שר הפנים אריה דרעי שניסה לסייע לפתור את הבעיה, אך ללא הצלחה. הסטודנטים הפלסטינים מהגדה לא היו יכולים לעלות על הטיסה, אך 120 סטודנטים ערבים ישראלים וממזרח ירושלים עלו עליה.