הסגר יימשך 3 שבועות; רה"מ: מערכת הבריאות הניפה דגל אדום

בתום שעות של דיונים, השרים אישרו סגר החל משישי ב-14:00. תיאסר יציאה מהבתים למרחק של יותר מ-500 מטר ומערכת החינוך תושבת. המגזר הפרטי יעבוד כרגיל. רה"מ: הנחיתי לגבש חבילת סיוע כלכלי

זמן צפייה: 25:16

הממשלה אישרה הערב (ראשון) את מתווה הסגר, שיחל ביום שישי בשעה 14:00. הסגר אושר למשך שבועיים, אך מדובר באישור טכני בלבד, והוא צפוי להימשך ככל הנראה שלושה שבועות. השרים אלקין, זמיר ועמיר פרץ התנגדו להחלטה, אקוניס ושמולי נמנעו. שר האוצר ישראל כ"ץ הצביע בעד ההחלטה, לאחר שהתקבלה הצעתו לא להגביל את כמות העובדים במגזר הפרטי. נתניהו: "קיבלנו בממשלה מתווה מאודק לשלושת השבועות הקרובים, עם אפשרות שזה יימשך. זה לא החג שכולנו רגילים לו, ולא נוכל לחגוג עם המשפחה המורחבת".

הסגר יכלול מגבלת תנועה של 500 מטר, הגבלת התקהלויות - עד 20 אנשים בחלל פתוח ועשרה בחלל סגור והשבתת מערכת החינוך. שירותים חיוניים ושירותי משלוחים ממסעדות יישארו פתוחים. לאחר מכן צפויות הקלות נוספות' אך ההגבלות עדיין צפויות להיות משמעותיות.

לאחר הצהרת נתניהו בעניין הסגר, משרד האוצר הודיע כי ההערכה היא שהעלות המשקית של צעדי הסגר תעמוד על כ-6.5 מיליארד שקל.

לכתבות נוספות בנושא >> 

במחאה על הסגר: השר יעקב ליצמן התפטר מתפקידו

"אנחנו לא נקום מזה": בעלי העסקים שחוששים שלא ישרדו סגר נוסף

מסתמן: הסגר הצפוי ירוכך; מערכת החינוך תפעל עד ערב החג

לקראת סגר - נתניהו בהצהרה לתקשורת
לקראת סגר - נתניהו בהצהרה לתקשורת | צילום: חדשות 13

ראש הממשלה בנימין נתניהו מוסר כעת הצהרה לתקשורת אודות הסגר הצפוי. נתניהו ציין בדבריו כי "היינו בין הראשונים לסגור את הכלכלה - והיינו בין הראשונים לפתוח אותה. אבל כשפתחנו את הכלכלה, אמרתי זה יהיה כמו אקורדיון – פותחים כשהתחלואה יורדת ומקווצים כשהתחלואה עולה. המומחים הרפואיים אמרו לי נסגור כשמערכת הבריאות תניף דגל אדום".

"ביום חמישי הם הניפו דגל אדום – הזהירו אותנו שמצב התחלואה מחייב נקיטת צעדים מידיים", ציין. "חלק מבתי החולים נמצאים בעומס יתר. מדובר בשחיקה של הצוותים הרפואיים שעובדים במסירות. ועל אף שתיגברנו אותם – אין אפשרות מבחינה אנושית להחזיק הרבה חולים קשים. הרופאים והכלכלנים אומרים 'הדקו את ההגבלות עכשיו'".

נתניהו המשיך ואמר כי "קיבלנו בממשלה היום מתווה מאודק לשלושת השבועות הקרובים, עם אפשרות שזה יימשך, אבל כרגע אנחנו מחליטים עד שמחת תורה. המגזר הציבורי יפעל במתכונת מצומצמת. המגזר הפרטי יעבוד כרגיל אך ללא קבלת קהל, חוץ משירותים חיוניים. יהיה מתווה מיוחד לתפילות בחגים. סופרמרקטים ימשיכו לפעול, אך תהיה הגבלה על התקהלויות – 10 אנשים בפנים ו-20 בקפסולות בחוץ, וכן, הגבלת תנועה של 500 מטרים. נאפשר ספורט יחידני".

שוטרי מג''ב באחת מהכניסות לשכונות החסומות בירושלים
לקראת סגר מחודש? שוטרי מג''ב באחת מהכניסות לשכונות החסומות בי-ם, אפריל | צילום: רויטרס

"זה לא החג שכולנו רגילים לו, ולא נוכל לחגוג עם המשפחה המורחבת. הנחיתי את שר האוצר לגבש חבילת סיוע כלכלית למי שנפגע מהסגר והוא יגיש את התוכנית עד יום חמישי הקרוב".

אחריו, דיבר שר הבריאות יולי אדלשטיין, וציין: "במשך שלושה חודשים ניסיתי להמנע מסגר. עשיתי את הכל על מנת שנוכל לחיות לצד הקורונה עם הגבלות פה ושם ושמירה על תחלואה ברמה סבירה. לצערי זה לא המצב, בנסיבות שנוצרו לא נותרה עוד ברירה. זה לא פשוט. גם לי קשה לחשוב על ראש השנה בצורה כפי שזה כנראה ייראה".

עוד ציין שר הבריאות כי "אנחנו כן נהיה ערוכים לקטיעת שרשרת ההדבקה בצורה שונה לגמרי ממה שזה היה קודם. אנחנו עושים היום 40 אלף בדיקות. כאן אנחנו כולנו זקוקים לשיתוף פעולה של הציבור. לא יגיע פקח לכל עסק. זה תלוי באנשים שנמצאים במקום העבודה שהם פועלים לפי כל ההנחיות. אם כולנו נפעל כך - תהיה לנו שנה טובה".

קורונה, מעבדה, נגיף,
הסגר על שכונות בבית שמש ונתיבות בשל מוקדי התפרצות. מעבדה לאבחון נגיף קורונה

אחריו, ממונה הקורונה הפרופ' רוני גמזו דיבר אף הוא ואמר: "אנחנו מסכמים כ-150 אלף חולים בקורונה במדינת ישראל. התחלואה מתפשטת. שיעור הבדיקות החיוביות מראה לנו שיש יותר אנשים מאומתים שמסתובבים ואנחנו לא מאתרים אותם. תחלואה כזו מחייבת אותנו בצעדים. הממשלה התכנסה היום כדי לאשר לפני תקופת החגים סגר, כדיי להקטין את התחלואה, וקיבלה החלטות לא פשוטות בעלות אופי רע – אבל תאמינו לי שזה הרע במיעוטו".

"אנחנו באמת במערכה, אתגר מורכב. הוא בהחלט מבטא את העומס בבתי החולים שהם הרימו דגל, לפחות חלקם, בצורה מאוד מאוד ברורה. אני מכיר את העומס שמה והם הגיעו לסף – ואני חייב לפעול בסף הזה".