משרד הבריאות ביקש מרה"מ השבתת משק מלאה - נתניהו טרם הכריע

בכירים סיפרו כי בדיונים שמתקיימים כעת במשרד רה"מ דחפו נציגי המשרד להשבתה מלאה של המשק ולעצור את פעילות התחבורה הציבורית • חברת ארקיע עוצרת את הטיסות לאילת עד אחרי פסח

זמן צפייה: 02:05

מגפת הקורונהשלושה פקידים בכירים סיפרו היום (שני) כי נציגי משרד הבריאות דוחקים בראש הממשלה בנימין נתניהו להכריז על השבתה מלאה של המשק, וכן לעצור את פעולת התחבורה הציבורית לחלוטין. לדבריהם, נתניהו טרם קיבל החלטה, בשל המשמעויות הכלכליות הכבדות, וטוענים כי יש לקבל החלטה "לפני שיהיה מאוחר מדי".

מוקדם יותר היום הודיע דובר צה"ל, הדי זילברמן, כי הוכרז עוצר יציאות למשך חודש בכל הבסיסים הסגורים. כמו כן, לדבריו, נשקלת האפשרות של דחיית גיוס אוגוסט, ובניסיון למנוע את התפשטות הנגיף בצבא, יירכשו בגדי מגן לצוות הרפואים. עם זאת, זילברמן הוסיף כי עוד לא נעשו בדיקות ייעודיות לקורונה בצה"ל, ועידכן כי יש חמישה חיילים שנדבקו במחלה ו-3,700 בבידוד, ביניהם גם קצינים בדרגת אלוף.

עוד בחדשות 13:

אפקט הקורונה נמשך: המסחר בבורסה שוב נפתח בירידות חדות

רופא נוסף באיכילוב נדבק בקורונה – מחלקה נסגרה

בצל מגבלות הקורונה: השבעת הכנסת ה-23 • ישיר

יו''ר הליכוד בנימין נתניהו ונשיא המדינה ראובן ריבלין מיישמים את הנחיות משרד הבריאות
יו''ר הליכוד בנימין נתניהו ונשיא המדינה ראובן ריבלין מיישמים את הנחיות משרד הבריאות | צילום: רועי אברהם

בשיחה עם הכתבים הצבאים, דובר צה"ל אף רמז לירידה בפעילות איראנית, בעקבות התפרצות הווירוס: "יש מדינות עוינות לנו שחטפו הרבה יותר מאיתנו בסיפור הקורונה כך שהפעילות שלהם היא בנוהל מרודד".

אתמול פתח פיקוד העורף מוקד מידע משותף למד"א ולצה"ל, שיתגבר את המענה לציבור בכל הקשור לנגיף הקורונה. כ-100 אנשי מילואים מאיישים את המוקד, שמיועד למי שנמצא בבידוד בבית ופיתח תסמינים דוגמת חום מעל 38 מעלות, שיעול או קשיי נשימה. המוקד מאויש 24 שעות ביממה על ידי אנשי מד"א ואנשי פיקוד העורף בסדיר ובמילואים.

בסוף השבוע הודיע נתניהו על הגבלות נוספות כחלק מהמלחמה בנגיף הקורונה. בין היתר, נאסרו התקהלויות של יותר מעשרה אנשים. נוסף על כך, גם הפעילויות בגנים, בפעוטונים, בחינוך המיוחד ובמעונות היום הושבתו, וכל העסקים שקשורים לתרבות הפנאי, בין היתר מרכזי בילוי, מסעדות, בתי קפה, אולמות אירועים וחדרי כושר נסגרו. השירותים החיוניים נשארו פתוחים.

חיטוי המליאה טרם השבעת הכנת ה-23
חיטוי המליאה טרם השבעת הכנת ה-23 | צילום: דינה וולמן - דוברות הכנסת

כמו כן, הודיע נתניהו כי ישראל תפעיל אמצעים טכנולוגיים כדי להיאבק בנגיף. עם זאת, הבהיר ראש הממשלה כי לא יהיה מחסור בחנויות מזון, בתי מרקחת, תחנות דלק ובנקים. התחבורה הציבורית לא תוגבל, אך הומלץ להימנע ממנה כמה שאפשר. טרם התקבלה החלטה לגבי הפנימיות. ישיבות ההסדר, הישיבות הגבוהות והפנימיות הצבאיות יושבתו גם הן. בד בבד, מספר החולים בישראל עלה ל-193.

הסקטור הפרטי לא ייסגר, אך המנכ"לים של כל החברות הונחו לנסות ולצמצם את העבודה במשרד, ולהעביר כמה שיותר עובדים לעבוד מהבית, כדי לדלל את ההתכנסויות במקומות העבודה. על עובדים שיגיעו למקום עבודתם לשבת במרחק של שני מטרים אחד מהשני. ההחלטה בנושא שמורה נכון לעכשיו בידי המנכ"לים. ראש הממשלה קרא לאזרחי ישראל שלא לצאת מהבית שלא לצורך ולהימנע ממגע ציבורי. כמו כן, קרא שוב להקמת ממשלת חירום לאומית.