מועמד מוביל למנהל הטיפול בקורונה - האלוף במיל' רוני נומה

פרסום ראשון: מפקד פיקוד המרכז לשעבר הוא אחד המועמדים המובילים של שר הבריאות לתפקיד האחראי על ניהול המשבר. גנץ ואדלשטיין ערכו סיור בפיקוד העורף: "מנכ"לי המשרדים ידונו בהעמקת השת"פ"

זמן צפייה: 00:34

האלוף במיל' רוני נומה הוא מועמד מוביל לתפקיד האחראי על ניהול משבר הקורונה, כך פורסם היום (שלישי) לראשונה בחדשות 13. אמש הצהיר שר הבריאות יולי אדלשטיין שימנה מנהל מיוחד למערכה נגד הקורונה וציין שבקרוב יודיע על בחירתו לתפקיד. כעת, הוא בוחן מספר אפשרויות נוספות מלבד נומה.

אדלשטיין ציין כי "תפקידו יהיה לתכלל את הנושא, החל ממערך הבדיקות, דרך קטיעת שרשרת ההדבקה ויתר הפעולות הקשורות לנגיף". בחודש מארס האחרון נומה היה האחראי על ניהול ההתפרצות החמורה בבני ברק, כולל חלוקת המזון לתושבים.

לכתבות נוספות בנושא >> 

אדלשטיין: "אמנה מנהל מיוחד למערכה נגד מגפת הקורונה"

בשיא המשבר: פרופ' סיגל סדצקי התפטרה מתפקידה במשרד הבריאות

הסיבה לזינוק בחולי הקורונה הקשים: שינוי בהגדרות של בתיה"ח

שר הבריאות יולי אדלשטיין
שר הבריאות יולי אדלשטיין | צילום: חדשות 13

בתוך כך, אדלשטיין ושר הביטחון בני גנץ ביקרו היום בפיקוד העורף, שם סיירו באולפן ההסברה, במשל"ט המלוניות ובחמ"ל האגמים, וקיבלו סקירות אודות יכולות פיקוד העורף בחירום והאמצעים שניתן לרתום לקידום המאבק בנגיף הקורונה.

בסיור לקחו חלק גם מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי, מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (במיל') אמיר אשל, השר לנושאים אזרחיים במשרד הביטחון מיכאל ביטון, סגן שר הבריאות יואב קיש, סגן הרמטכ"ל אלוף אייל זמיר ומפקד פיקוד העורף אלוף אורי גורדין.

שר הבריאות יולי אדלשטיין, שר הביטחון בני גנץ
שר הבריאות יולי אדלשטיין, שר הביטחון בני גנץ | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

השרים סיכמו כי המנכ"לים ידונו ביניהם בהעמקת שיתוף הפעולה בין משרד הביטחון וצה"ל לבין משרד הבריאות בכל הנוגע למאבק בנגיף הקורונה. "אני שמח לארח את חברי שר הבריאות בפיקוד העורף ובצה"ל היום", אמר גנץ.

"אנחנו נמצאים בפיקוד העורף, זה פיקוד עם יכולות אופרטיביות פנטסטיות בייחוד בנושא המגע עם אזרחים, בכל תרחיש של חירום, חלילה וחס חירום מלחמתי, אבל גם בעידן הקורונה שבתוכו אנחנו נמצאים – שיתוף הפעולה שבין הגופים יכול לשפר את השירות לאזרח, ובדיוק לשם אנחנו ניקח את זה".

שר הבריאות יולי אדלשטיין, שר הביטחון בני גנץ
שר הבריאות יולי אדלשטיין, שר הביטחון בני גנץ | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

כאמור, אדלשטיין כינס אמש מסיבת העיתונאים ברקע העלייה בתחלואה וההגבלות החדשות שפורסמו. בדבריו ציין אדלשטיין כי המוקדים הטלפוניים של משרד הבריאות יתוגברו בכוח אדם, "על מנת לתת מענה לאלפי אלו שנמצאים בבידוד בשל האיכון הטלפוני. בהמשך השבוע פיקוד העורף יתגבר במאות חיילים נוספים את המוקד ומשך ההמתנה יתקצר בצורה משמעותית מאוד", אדלשטיין גם התנצל על זמני ההמתנה הארוכים ואמר: "מבקש להתנצל בפני אזרחים רבים שלא קיבלו מענה בימים האחרונים".

אדלשטיין התייחס גם לכלי עזר נוסף שפותח למען המאבק בנגיף: "אנחנו מתגברים כל הזמן גם את מערך החקירות האפדמיולוגיות כדי לקצר את שרשראות ההדבקה. לתגבור זה נוסף כלי עזר חשוב שפותח על ידי מערך המחשוב שלנו. מדובר במערכת חכמה עם בינה מלאכותית שמסוגלת להתחקות אחר כל שרשראות ההדבקה שנחקרו, ולהראות בלחיצת כפתור את כל שרשראות ההדבקה וכמה דורות היו לאותה שרשרת הדבקה".

כמו כן התייחס להגבלות החדשות ואמר כי "צריך להבין – הצעדים הלא פשוטים שהממשלה עשתה היום נותנים תקווה. ומציין – רק תקווה, שבעוד שבוע או שבועיים לא נצטרך להכריז על סגר למשך תקופה ארוכה. אין איש שרוצה בכך".