טיוטת חוק הקורונה: מצב חירום עד חודש - הזכות להפגין תישמר

ועדת השרים לחקיקה תדון ביום ראשון בחוק. לפי הטויטה שגובשה, המשטרה תזדקק לצו כדי להיכנס לבתים ובתי המשפט ימשיכו לפעול. היועמ"ש: התקבלו מאות הערות לתיקון שיידונו בהליכי החקיקה

זמן צפייה: 00:57

בתום סבב תיקונים ובצל הביקורת הציבורית, טיוטת חוק הקורונה תובא לדיון בוועדת השרים לחקיקה כבר ביום ראשון הקרוב. לפי הטיוטה שגובשה, הזכות להפגין תישמר, שוטרים לא יורשו להיכנס לבתיהם של אנשים ללא צו, והכרזה על מצב חירום תהיה תקפה ל-30 יום.

הכנסת, שתמשיך בפעילותה לצד בתי המשפט, תהיה רשאית לבטל את ההכרזה על מצב חירום בכל עת. כמו כן, הכרזה על יישוב או שכונה אזור מוגבל תהיה תקפה לשבוע ותתקבל רק לאחר מחשבה על ההשלכות הכלכליות על הציבור והמשק. הממשלה, כך על פי הטיוטה, תתחייב להתחשב באנשים עם צרכים מיוחדים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

המסעדות שניצלו את משבר הקורונה – כדי להמציא את עצמן מחדש

פותח באש – ונמלט: אירוע ירי נוסף לעבר שוטרים בטירה • תיעוד

נעצר חשוד בתקיפת יהודה גליק ליד בית משפחת האוטיסט שנורה בי-ם

משטרה
משטרה | צילום: דוברות המשטרה

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הסביר כי "הצעת החוק גובשה על מנת להקנות לממשלה סמכויות מפורשות ומתוחמות לצורך המשך ההתמודדות עם נגיף הקורונה", וסיפר כי מאז שהופצה הצעת החוק - "התקבלו מאות הערות לתיקון".

לדבריו, הוא כבר החל לדון על הדברים וללבן את ההערות השונות מול גורמי המדיניות והמקצוע במשרדי הממשלה הרלוונטיים, והוסיף כי "הערות להצעת החוק יישמעו ויידונו גם בהליכי החקיקה הפומביים בכנסת".

אביחי מנדלבליט
אביחי מנדלבליט | צילום: רויטרס

כזכור, כבר ביום שני ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לחוק שעורר סערה, וטען כי הפרסומים אודותיו הם בסך הכול "פייק ניוז". "שוחחתי עם השר לביטחון פנים וסיכמנו חד משמעית שלא נאפשר פריצה של משטרה לתוך בתים של אזרחי ישראל ללא צו - לא יהיה דבר כזה", הבהיר נתניהו.

"נמצא את האיזון המתאים בין הצורך לאכוף את הנחיות הבידוד לבין הצורך לשמור על זכויות הפרט וצנעת הפרט של אזרחים. אנחנו ערים לכך שבציבור יש מחשבה שאנחנו נפרום את האיזון הזה - לא עשינו את זה עד עכשיו ולא נעשה את זה גם בהמשך".