חוק הקורונה: הזכות להפגין תישמר, המשטרה לא תוכל להתפרץ לבתים

גנץ הדף את הביקורות על החוק השנוי במחלוקת, הבהיר כי הנוסח ירוכך וציין כי סמכויות המדינה יהיו מוגבלות בזמן. "נוודא שהתזכיר שפורסם יעבור שינויים - או שלא יועלה לחקיקה"

זמן צפייה: 01:47

יו"ר כחול לבן בני גנץ התייחס הבוקר (שני) לחקיקת תקנות החירום ברקע הקורונה ואמר כי בניגוד למה שפורסם ועורר סערה ציבורית, שוטרים לא יוכלו להתפרץ לבתים באופן שרירותי, הזכות להפגין תישמר, בתי המשפט והכנסת יישארו עצמאיים ופתוחים, וסמכויות המדינה יהיו קצובות בזמן וכפופות לפיקוח פרלמנטרי.

עוד ציין גנץ כי "כחול לבן תוודא שתזכיר החוק שפורסם לציבור יעבור שינויים - או שלא יועלה לוועדת השרים לחקיקה". כמו כן, הוא טכן כי "החקיקה החדשה תשפר את המצב הנוכחי לאין שיעור - יהיה פיקוח של הכנסת, סמכויות הממשלה יוגבלו, ויהיה סדר בדיוק מה מותר ומה אסור. הדמוקרטיה הישראלית חזקה מהקורונה, וכך היא תשאר".

משטרה
משטרה | צילום: דוברות המשטרה

ביום שבת גורמים משפטיים בכירים מתחו ביקורת על תזכיר "חוק הקורונה", שמאפשר לממשלה להטיל מגבלות רבות על הציבור למשך עשרה חודשים. תזכיר החוק במתכונתו הנוכחית כולל כמה סעיפים חדשים שהוכנסו אליו, שמעוררים מחלוקת.

אחד מהסעיפים השנויים במחלוקת הוא האפשרות למנוע את הזכות להפגין. סעיפים נוספים נותנים כוח רב בידי המשטרה, הממשלה וראש הממשלה, וגם נגדם התעוררה ביקרות. תזכיר החוק עבר לשלב הערות הציבור, והוא צפוי להגיע השבוע לקריאה ראשונה - ככל הנראה לא בנוסח הנוכחי שלו.