קבינט הקורונה מתכנס הבוקר - שוקל להשיב חלק מהמגבלות על המשק

ראש הממשלה והשרים דנים באפשרות של נקיטת צעדים נוכח העלייה בתחלואה • 138 נדבקים התגלו ביממה האחרונה, שבה בוצעו יותר מ-12 אלף בדיקות. קצב ההכפלה של החולים עומד על 11 ימים

זמן צפייה: 01:16

קבינט הקורונה מתכנס הבוקר (שני) לראשונה, נוכח העלייה במקרי התחלואה בישראל ושוקל להשיב חלק מהמגבלות על המשק. בדיון משתתפים בין היתר ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון גנץ ושר הבריאות אדלשטיין. אתמול, כזכור, משרד התחבורה הודיע כי החליט שלא לחדש היום את תנועת הרכבות. בין היתר, קבינט הקורונה ידון בסטטוס הפעלת הרכבת בימים הקרובים.

מנתוני מרכז הידע למלחמה בקורונה עולה כי ביממה האחרונה, שבה בוצעו יותר מ-12 אלף בדיקות, התגלו בישראל 138 חולי קורונה חדשים. מדובר בעלייה בשיעור של 7%, כאשר קצב ההכפלה עומד על 11 ימים.

לעוד כתבות בנושא:

חצי שנה עם הנגיף: מה למדנו על הקורונה – ומה עדיין מסתורי?

"חמאס לא עוצר": בצה"ל חוששים מעימות בדרום עם דעיכת הקורונה

176 נדבקים בשבוע בי-ם – 79 בת"א: אלו מוקדי הקורונה בישראל

בנימין נתניהו ובני גנץ בטקס השבעת הממשלה
נתניהו וגנץ | צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

אתמול, משרד החינוך הודיע כי עלה ל-127 מניין בתי הספר והגנים שנסגרו לאחר שנמצאו שם חולי קורונה, זאת לאחר שעלה ל-347 מספר התלמידים ואנשי הצוות שנמצאו כחיוביים לנגיף. כעת, מניין המבודדים במערכת החינוך הינו 17,497. מניתוח הנתונים הכולל עולה כי מרבית החולים, כ- 56%, הם מהעיר ירושלים. מתוכם, כ-75% הם תלמידים ומורים מהגימנסיה העברית.

בד בבד, משרד האוצר הציע לאל-על מתווה לפיו חברת התעופה תקבל הלוואה על סך 250 מיליון שקלים, ו-150 מיליון נוספים יהיו מניות שיונפקו לציבור. לפיכך, אם לא תהיה היענות ציבורית להנפקת המניות של אל-על, המדינה היא זו שתחזיק בהן - מה שיעניק לה בעלות חלקית על החברה. כל זאת בכפוף להתייעלות ולהסכם עם העובדים.

בני גנץ, בנימין נתניהו יולי אדלשטיין, וראש המל''ל מאיר בן שבת, במכון הביולוגי בנס ציונה | צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

מוקדם יותר אתמול, ראש הממשלה בנימין נתניהו עדכן כי בקבינט הקורונה יישקלו "הצעדים המתבקשים מול התגברות המגיפה, כולל בבתי הספר, כולל בתחבורה הציבורית ובתחומים אחרים גם כן".

נכון להיום, ברחבי העולם נרשמו כמעט 7 מיליון נדבקים בנגיף והקורונה גבתה את חייהם של כ-400 אלף קורבנות. "גם באזורנו המצב לא השתפר", הוסיף ראש הממשלה. "אצלנו בישראל אנחנו עדים לעלייה חדה בשיעורי ההדבקה בימים האחרונים. כפי שאמרתי כל הזמן - הנגיף כאן. הוא לא המצאה דמיונית - לא שלי ולא של אף אחד אחר".