פתיחת עסקים מוגבלת והקלות תנועה: התוכנית שתובא לאישור הממשלה

נתניהו אימץ את עקרונות הצעת המל"ל, לפיה תהיה עלייה בהיקף הפעילות הכלכלית במשק, אך טרם הוחלט לאיזו רמה. פעילות ספורטיבית תותר עד 500 מטרים מהבית - גנים ובתי ספר לא ייפתחו בשלב זה

זמן צפייה: 05:26

מגפת הקורונה: הסתיים הערב (חמישי) הדיון אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע להקלות בהסגר ואסטרטגיית היציאה ממשבר הקורונה. נתניהו קיבל את הצעת המל"ל שעיקריה הם פתיחה מוגבלת של עסקים באופן מבוקר והתרת יציאה לפעילות ספורטיבית עד שני אנשים לטווח של 500 מטרים מהבית.

כמו כן יתאפשר חינוך מיוחד יחידני. ההקלות יובאו לאישור הממשלה ביום שבת בערב ויכללו פיילוט ונהלים מפורטים לעסקים שיורשו להיפתח. בשלב זה קניונים, שווקים ועסקים הכוללים טיפול במגע לא ייפתחו. כמו כן גנים ובתי ספר לא ייפתחו בשלב זה. בתוך כך, נתניהו הנחה להכין תוכנית לקיום מנייני תפילה.

ענפי הייצור, התעשיה והשירותים ייפתחו בהיקף גדול יותר מ-15%, אך לא הוחלט סופית באיזה אחוז והכרעה תתקבל ככל הנראה בימים הקרובים. מקומות עבודה שייפתחו יצטרכו לעמוד בתו תקן שיוגדר. לגבי חנויות ברחוב יוגדר תו תקן לכל ענף. לא בטוח שההקלות יחלו כבר בשבוע הבא.

המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק
המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק | צילום: דוברות המשטרה

בתוך כך, התפרעויות אלימות נרשמו הלילה בשכונת מאה שערים שבירושלים בין התושבים לכוחות הביטחון שהיו במקום. בתיעוד שהגיע לידי חדשות 13 נראים התושבים זורקים על כוחות הבטחון חפצים, ארגזים, מוטות וביצים - ובהמשך אחד השוטרים ככל הנראה זורק לעבר התושבים רימון הלם שגרם לפיצוץ. לפי דיווחים, ייתכן שילדה נפצעה מהפיצוץ.

[brightcove_iframe video_id='news-news-flash-part-2004162323' autoplay='0' credit='כיכר השבת' desc='עימותים אלימים במאה שערים' kid='1_6pf5eoy1' duration='44'']