בנט על מתווה הלימודים: "אני רוצה שההורים יריבו אחד עם השני"

הדברים נאמרו בישיבה שהתקיימה לפני פתיחת הלימודים, בכוונה שההורים שחיסנו את ילדיהם ילחצו על ההורים שלא חיסנו. ממשרדו נמסר: "נבחנים מתווים שונים שיאפשרו למידה רציפה"

זמן צפייה: 01:52

בישיבת קבינט הקורונה האחרונה לפני תחילת שנת הלימודים, אמר ראש הממשלה נפתלי בנט כי הוא מעוניין שהורים "יריבו אחד עם השני" - כך פורסם הערב (ראשון) בחדשות 13. בנט אמר זאת בעקבות הצעת מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד כי חלוקת התלמידים בערים האדומות תתנהל על פי שכבת גיל ולא לפי כיתה.

על פי מתווה הלימודים, בערים אדומות הלימודים יתנהלו כסדרם רק כאשר 70% מהתלמידים בכיתה, בה הילדים מעל גיל 12, מחוסנים. בישיבה הועלו הצעות שונות למתווה, לפי אחת מהן רק התלמידים המחוסנים יגיעו לכיתה - אך זו נפסלה משפטית.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו חיקה את ביידן בפייסבוק: "הוא שמט את ראשו"

תחקיר צה"ל: הסמג"ד שתועד מכה פעיל שמאל בדרום הר חברון יינזף

קשישה ומטפלת זרה נהרגו בהתנגשות רכב בקיר בחולון

בן דוד, כאמור, הציעה כי החלוקה תתנהל בצורה שכבתית ולא לפי כיתה, ובתגובה ראש הממשלה אמר כי "לא נכון לקיים את זה באופן שכבתי, אני רוצה שההורים יריבו אחד עם השני. אני רוצה שההורים של אלה שחיסנו את ילדיהם יפעילו לחץ עם ההורים שלא חיסנו".

במילים אחרות, בנט התכוון שבתוך הכיתה יש אינטראקציה בין ההורים ואילו באופן שכבתי יש פחות אינטראקציה. בנט רצה שייווצר לחץ של ההורים אחד על השני כדי להגדיל את אחוז ההתחסנות בכיתות.

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה: "ראש הממשלה חותר לסיים את תופעת הבידודים ההמוניים ולאפשר חיים נורמליים ככל האפשר לתלמידי ישראל ולהוריהם, תוך שמירה על בריאותם. לשם כך הוא מבקש מגורמי המקצוע השונים לבחון אפשרויות למתווים שיאפשרו למידה סדירה ורציפה".

מהנהגת ההורים הארצית נמסר כי "הדברים המיוחסים לראש הממשלה, על כך שרוצה, לכאורה, שההורים יריבו האחד עם השני, מזעזעים ומוטב היה שלא היו נאמרים כלל. הורי וילדי ישראל אינם כלי משחק בידי ראש הממשלה. הנהגת ההורים הארצית דורשת מראש הממשלה לחזור בו מאמירתו וחשוב מכל - לאפשר לכל ילדי ישראל את זכותם הבסיסית ללמוד במוסדות החינוך תחת בדיקות או חיסונים ולא תחת חיסונים בלבד".