נתניהו נטש את קבינט הקורונה: "ההתנהלות הזו תוביל למקום אחד"

במהלך דיון על השבת הגבלות לאור העלייה בהדבקה, גנץ אמר כי יש להעביר סמכויות לפיקוד העורף ולמשרד הביטחון. נתניהו עזב את הדיון, ואדלשטיין התרעם. בהמשך רה"מ ושר הבריאות יתנו הצהרה

זמן צפייה: 07:44

היום (חמישי) התנהל דיון בקבינט הקורונה על האפשרות של השבת הגבלות לאור העלייה בתחלואה. במהלך הדיון התפתח עימות כאשר ראש הממשלה החליפי בני גנץ אמר כי "כל עניין האופרציה חייב לעבור לפיקוד העורף ולמשרד הביטחון. אנחנו נדרשים לעבור למודל הפעלה שהחלטות מדיניות מתקבלות בקבינט, משרד הבריאות מגדיר את הרגולציה ומשרד הביטחון הוא הגורם המבצע". לאחר שאמר את הדברים, מטעם גנץ יצאה הודעה רשמית לתקשורת בעוד הדיון עדיין מתנהל.

נתניהו זעם על הודעת גנץ, עזב את הדיון ואיים: "ההתנהלות הזו תוביל למקום רק למקום אחד". גם שר הבריאות יולי אדלשטיין הביע התנגדות חריפה לדברים ואמר: "כשאני רואה את ההודעות על הצורך בהעברת סמכויות ממשרד הבריאות, בלקסיקון שלי זה לא נקרא להיכנס מתחת לאלונקה. זה נקרא פוליטיקה על חשבון אזרחי ישראל".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שותפתו של עבריין המין ג'פרי אפסטין נעצרה ע"י ה-FBI

"דברים שחלמנו לעשות": צה"ל הציג את יחידת הרחפנים החדשה

בולטון בריאיון לחדשות 13: "מעדיף נשיא שמחובר יותר למציאות"

בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

כמו כן, גנץ גם הציע ליצור תו ייחודי לאירועים שקורים בשטחים פתוחים, ואמר: "התו הסגול לא רלוונטי לאולמות אירועים. אני מציע שנפתח תו לבן שיסדיר אירועים גדולים בחוץ תוך פיקוח הדוק. זו עבודת מטה שאני מציע להתחיל כבר היום".

במהלך הדיון ניצת עימות נוסף כאשר שר התיירות אסף זמיר טען שאכיפת המשטרה לא מורגשת דיה. השר לביטחון פנים אמיר אוחנה מחה, וראש הממשלה בנימין נתניהו נזף בזמיר. בעוד כשעה, תתכנס הממשלה לישיבה דחופה.

"האכיפה לא מורגשת, אמר זמיר. "אין מספיק דו"חות, אין תחושה שזה באמת איכפת לפקחים ולשוטרים". אוחנה השיב: "אתם לא יודעים על מה אתם מדברים. העובדות שונות ממה שנאמר כאן", והציג מספרים שיחזקו את עמדתו. כאמור, נתניהו העיר לזמיר: "כאן זה לא עיריית תל אביב, זה דיון בממשלה.

חבר הכנסת יזהר שי מכחול לבן
שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי | צילום: חדשות 13

כמו כן, שר המדע יזהר שי דרש להעביר את סמכויות הביצוע למערכת הביטחון. "זו המערכת שצריכה לקחת אחריות על לוגיסטיקה, רכש, בדיקות, קטיעת שרשראות ההדבקה, תקשורת והסברה, טען. "משרד הבריאות צריך להנחות ולהיות הרגולטור. אם מערכת הביטחון תהיה אחראית יהיו כאן 25 אלף בדיקות ביום והזמן מאיתור חשש עד לתוצאות מעבדה יתקצר ל 24 שעות. זה קריטי".

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, איתמר גרוטו, השיב: "אלו הן הצהרות פופוליסטיות". שי ענה בתגובה: "תעשה לי טובה, אל תיתן לי ציונים".

בני גנץ בפתח ישיבת הממשלה
בני גנץ בפתח ישיבת הממשלה | צילום: לע''מ

מוקדם יותר היום הוחלט כי בשל הזינוק במקרי התחלואה בישראל בשבוע האחרון, המשטרה תגביר בסופ"ש את אכיפת ההנחיות, ובכוונתה להתמקד באולמות האירועים. במהלך קבינט הקורונה, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "מחיר הטעות בבריאות ובכלכלה כאחד יכול להיות קשה מאוד. נטיל את ההגבלות ההכרחיות המינימליות כדי לעצור את התפשטות המגפה ולשמור על הכלכלה. נדאג לשפות כל מי שיפגע".

בד בבד,שר הביטחון גנץ קיים היום הערכת מצב בנושא יחד עם בכירי משרדו וקצינים בכירים בצה"ל. בישיבה הוחלט כי עד השבוע הבא משרד הביטחון יפעיל 10 מלונות עבור נשאי קורונה ומבודדים. לצורך זה, אישר גנץ גיוס של 500 אנשי מילואים נוספים. כמו כן, הנחה שר הביטחון את מתאם פעולות הממשלה בשטחים להיערך לסיוע לאוכלוסייה הפלסטינית.