לקראת הגבלות נוספות? קבינט הקורונה יתכנס ביום ראשון

ברקע העלייה בנתוני התחלואה וחציית רף ה-2,500 נדבקים ביום, הקבינט יתכנס בתחילת השבוע הבא כדי לדון בצעדים הבאים. ישיבת הממשלה שתוכננה לאותו יום - בוטלה

זמן צפייה: 04:20

קבינט הקורונה צפוי להתכנס ביום ראשון הקרוב לדיון, זאת במקום ישיבת ממשלה שתוכננה לאותו יום. זאת, ברקע העלייה במספר הנדבקים - שצפויה להביא לתחילת שלב "הריסון המהודק" - בשל חציית רף ה-2,500 נדבקים ביום.

מנתוני התחלואה שעדכן הבוקר (חמישי) משרד הבריאות עולה כי אתמול אובחנו 2,802 נדבקים חדשים - ומדובר ביום השני ברציפות בו מספר המאומתים בישראל גבוה מ-2,800.  זאת לאחר שבוצעו יותר מ-82 אלף בדיקות במהלך היום, 3.5% מהן חיוביות.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

נשיא צרפת מקרון נדבק בקורונה; ייכנס לבידוד לשבעה ימים

הקטל בכבישים: בת 17 נהרגה בתאונה בין משאית לרכב באזור הגלבוע

כ"ץ דורש: יש להביא את תקציב 2020 לאישור הממשלה ביום ראשון

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

כזכור, אתמול דרש יו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ, מראש הממשלה בנימין נתניהו לכנס בדחיפות את קבינט הקורונה, בעקבות העלייה בתחלואה ומבצע החיסונים שאמור להתחיל בשבוע הבא.

"לא ניתן להתחיל במבצע החיסונים ללא הצגת התעדוף הנדרש לקבינט, ישנן החלטות קבינט שאינן מבוצעות ובינתיים התחלואה מזנקת", טען גנץ. "אם נדרשות מגבלות - יש לתת על כך התראה מראש לבעלי העסקים".

מגמת העלייה במספר הנדבקים מגיעה לאחר ששלשום הזהירו בכירים במשרד הבריאות כי בעוד שבוע עד עשרה ימים ישראל תיאלץ להיכנס למתווה "הריסון המהודק", בשל העלייה בתחלואה. היעד של המשרד הוא להוריד את מקדם ההדבקה ל-0.8 תוך חמישה שבועות ואז להסיר את ההגבלות.

בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

אם אכן כך יקרה, משרד הבריאות צפוי לדרוש את סגירת המסחר, כולל קניונים ושווקים, בכל הארץ. בשעות אלה, מתקיימים דיונים בנוגע לאפשרות של פתיחת חנויות הרחוב במתכונת מסוימת, גם אם יוכרז על ריסון מהודק.

כמו כן, במשרד ידרשו לסגור את מערכת החינוך בערים אדומות וכתומות, אך נשקלת האפשרות לאפשר את קיום הלימודים בכיתות א'-ב'. הגנים ומערכת החינוך של הגיל הרך תישאר פתוחה. עם זאת, במשרד הבריאות מבינים כי יהיה קשה לקבל את הסכמת השרים למהלכים שכאלו בזמן שחלק מהאוכלוסייה כבר התחיל להתחסן.