הקבינט דן בפתיחת המסחר: מסתמן - חנויות הרחוב ייפתחו ב-8.11

משרדי הבריאות והאוצר לא הצליחו להגיע להסכמות בדבר מועד פתיחת בתי העסק. נתניהו: "נפתח את החנויות בעוד שבוע". כ"ץ תקף: "משרד הבריאות נוהג באטימות וטועה באופן עקבי" • כל העדכונים

זמן צפייה: 04:10

קבינט הקורונה התכנס הערב (חמישי) בפעם השנייה היום, במטרה להכריע על מועד פתיחת המסחר. משרדי הבריאות והאוצר טרם הגיעו להסכמות בעניין, גם לאחר שיחות מקדימות שניהלו. מסתמן כי המועד שייקבע הוא 8 בנובמבר, בעוד כעשרה ימים' בכפוף לתנאים שיוסכמו עם משרד הבריאות/

מדובר בפשרה בין התוכניות שהציעו שני המשרדים, שכן במשרד האוצר דרשו כי חנויות הרחוב ייפתחו ביום ראשון הקרוב - 1 בנובמבר, ובמשרד הבריאות דרשו כי הן ייפתחו ב-15 בנובמבר. משרד הבריאות הסכים למתווה הפשרה אך שר האוצר ישראל כ"ץ דורש את פתיחת החנויות ביום ראשון הקרוב.

חנויות בשדרות ירושלים, יפו
חנויות בשדרות ירושלים, יפו | צילום: החדשות 13

כ"ץ תקף בחשבון הטוויטר שלו: "ביקשתי מראש הממשלה לתמוך בעמדתי לפתיחת חנויות הרחוב ביום ראשון הקרוב. משרד הבריאות נוהג באטימות ומנהל מאבק יוקרה על גבם של העוסקים הזעירים, שפתחו עסק בעשר אצבעות ונמצאים כעת על סף קריסה".

במהלך הדיון ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע כי אם נרד מ-500 חולים ביום - החנויות ייפתחו בעוד כשבוע. אחרת - בעוד שבועיים. שר הפנים אריה דרעי הציע פשרה, לפיה חנויות יוציאו את מרכולתן החוצה וימכרו ברחובות.

עוד אמר נתניהו: "איפה שיש עיר אדומה צריך להחמיר מייד - ולא לחכות או לפחד להתעמת עם ראשי ערים".

קבינט הקורונה
קבינט הקורונה | צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

שר האוצר המשיך לתקוף בדיון: "אחרי כל הדיון חוזרים לקביעה של משרד הבריאות - אין לדיונים כאן משמעות. אין כאן שום פשרה הערב, כי זה או שפותחים או שלא פותחים. משרד הבריאות באופן עקבי ושיטתי טעה בכל הקביעות שלו לעסקים".

שר הבריאות יולי אדלשטיין התייחס לטענות: "אני מוחה על המושג אטימות לב. המושג שייך למערכת הבריאות, רק רופאים יכולים לקבוע מי צריך צנתור. בהצעה שלנו כל המסחר ייפתח ביחד בשלב השלישי, אם נהיה זהירים. רה"מ קבע שהיציאה תהיה אחראית ומדורגת, אם ניקח מכל הבא ליד - זה לא יהיה כך".

שר הכלכלה עמיר פרץ הצהיר: "אני בעד לפתוח את חנויות הרחוב ומרכזי מסחר פתוחים, כיוון שפתיחה מצומצמת רק תגביר את הצפיפות ותגדיל את התחלואה. אני לא מבין איך עד היום משרד הבריאות לא הציג בפנינו את השפעת מרכזי השיווק".

שר האוצר ישראל כ''ץ
שר האוצר ישראל כ''ץ | צילום: חדשות 13

כ"ץ תקף גם את כחול לבן, שבעמוד הטוויטר של המפלגה קראו לו לקדם את העברת התקציב, וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "כחול לבן עוד פעם נלחמים כאריות ונופלים כזבובים. סיפרו כל היום שיאבקו בעד החנויות והעסקים הקטנים וכעת מסתדרים בשלשות ופועלים נגד. אני מכבד את מי שיש לו עמדה אחרת מדעתי, אבל לא את המתקפלים והלא ישרים. אם העסקים הקטנים צריכים לסמוך עליכם, עדיף להם שיארזו".