תוכנית לסגר כללי תגובש בתוך שבוע - למקרה שהתחלואה לא תיבלם

במהלך הדיון בקבינט הקורונה, הורה נתניהו לגבש תוכנית מגירה למקרה חירום. גמזו וכ"ץ הדגישו כי אין כרגע כוונה להשבית את המשק • עימות בקבינט על בתי הכנסת: "אתם מבזים את הציבור החרדי"

זמן צפייה: 01:36

קבינט הקורונה מכונס ברגעים אלה (חמישי) על מנת לדון במצב התחלואה. ראש המל"ל הציע להטיל סגר כללי. ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש לגבש בתוך שבוע תוכנית לסגר כללי - לקראת אפשרות שהתחלואה לא תיבלם. פרופ' רוני גמזו, ממונה הקורונה, הדגיש כי מדובר בתוכנית מגירה למקרה חירות בלבד וכי אין כרגע כוונה להשבית את המשק.

יו"ר ועדת הקורונה יפעת שאשא ביטון התייחס לדיונים בקבינט ואמר כי "לפי הנתונים ומגמת התחלואה אין סיבה לצמצם את פעילות המסעדות. בעלי עסקים ועובדים לא יכולים לנהל את עצמם בחוסר יציבות ואי ודאות. השינויים התכופים פוגעים באמונם ובאמון הציבור במערכת. המספרים מוכיחים כי אין סיבה לגדוע את פרנסתם של המסעדנים".

לכתבות נוספות בנושא >> 

מגפת הקורונה: 1,612 אובחנו נדבקים אתמול; 386 חולים במצב קשה

מה הסיכוי שתחוו תסמיני קורונה קשים יותר, אם אתם מעשנים?

הקורונה חוזרת לניו זילנד: אחרי 102 ימים – מקרים חדשים במדינה

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

"צריכים לדון בהסדר נכון יותר ומתאים לבתי תפילה, אך צריך להפסיק לקשור בין הדברים", המשיכה. "לפני כחודש איימו עלינו שפתיחת חדרי הכושר, המסעדות והבריכות תגרום לאלף חולים קשים תוך שבועיים. לשמחתנו המצב לא כך.
במקום לצמצם פעילות שאין עדות שמחמירה את התחלואה ולפגוע בפרנסתם של כל כך הרבה אנשים, תפתחו גם את אולמות התרבות. המשבר הכלכלי והבידוד החברתי לא פחות חמורים ומסכני נפשות מהמשבר הבריאותי".

בד בבד, בקבינט התפתח עימות בין נתניהו לליצמן בנושא בתי הכנסת. ליצמן חשב שיש לאפשר הקלות נוספות בבתי כנסת, בניגוד למתווה שהובא לקבינט. ליצמן זעם על נתניהו: "אתם מבזים את הציבור החרדי - למה במסעדות מושיבים יותר אנשים?".

הפתרון הצפוי לעימות: הקבינט אמור לאשר בעוד זמן קצר מתווה להקלות בבתי כנסת: אם שטח ביה"כ עולה על 80 מ"ר, יוכלו להיכנס אליו 20 מתפללים במקום 10 כיום.