ח"כ אשר בדיון בכנסת על הקנסות: "רצח אופי לציבור החרדי"

יו"ר ועדת החוקה תקף את חברי כחול לבן, וטען שהחוק להעלאת סכום הדוחות יפגע בעסקים הקטנים: "אם הייתה רוטציה הייתם קמים והולכים". ח"כ פרידמן: "יש לכם תורה שהיא סם מוות"

זמן צפייה: 03:08

מהומה בוועדת החוקה של הכנסת: יו"ר הוועדה יעקב אשר תקף היום (רביעי) את חברי כחול לבן בדיון על החוק להעלאת סכום הקנסות. לטענתו, החוק יפגע בעסקים הקטנים ולא ירתיע מוסדות חינוך שפועלים בניגוד להנחיות. "פתאום כולם שכחו את ההוא מהפלאפל - אתם דופקים מיליון בעלי עסקים בשם הפופוליזם אם הייתי מביא רוטציה הייתם הולכים - צבועים. יש פה רצח אופי לציבור החרדי".

"ברגע שמאפשרים להכפיל את סכום הדוחות חייבות להיות איזשהן מדרגות. אם בחינוך הגיעו 20 ילדים לחצר זה כמו שמישהו פתח בניין ומלמד את כל בית הספר?", המשיך אשר. "אמרנו שההחלטה היא שאם הולכים מעל 5,000 שקלים צריך אישור קצין. אני עדיין חושב שמוסדות ציבור, חינוך ורווחה לא צריכים להיות בזה. בחוק הקודם החרגנו חינוך רווחה ודת בצווי סגירה, כך שתמיד התייחסנו לכך אחרת".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

7,737 נדבקים בקורונה אובחנו אתמול – 9.6% מהבדיקות חיוביות

המוטציה מדרום אפריקה: לראשונה אותרו נדבקים בבדיקה אקראית

"יותר מתו בשבועיים של שלום עם דובאי מב-70 שנות מלחמה עמם"

תהלה פרידמן
תהלה פרידמן | צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן

ח"כ תהלה פרידמן (כחול לבן) אמרה במהלך הדיון כי "אתם כל הזמן אומרים על מפרי ההנחיות שמדובר בקומץ, שוליים, שהמיינסטרים שומר וכמעט הכול סגור. אבל בימים האחרונים אתם מתאבדים פה בהגנה על המוסדות המפרים. המצאתם תורה חדשה שבה פיקוח נפש לא מעל הכול. חז"ל אומרים על לימוד תורה זכה-נעשית לו סם חיים, לא זכה- נעשית לו סם מוות. יש לכם תורה שהיא סם מוות".

מוקדם יותר היום, ברקע הדיונים על החוק לסגירת מוסדות לימוד שמפרים את הנחיות הקורונה, פרץ ויכוח בין כחול לבן ליו"ר הקואליציה מיקי זוהר, שהאשים: "הם מתנגדים לכל פשרה שמוצעת בעניין חוק הקנסות, הם מוכנים לסכן את בריאותם של כל אזרחי ישראל בשביל קמפיין הבחירות שלהם".

מיקי זוהר
מיקי זוהר | צילום: חדשות 13

יו"ר הקואליציה טען כי "הליכוד מתעקש על חוק ברור שיכלול קנסות כבדים שיינתנו על ידי קצין משטרה למוסדות חינוך שנפתחים בניגוד להנחיות, ואף צווי סגירה מנהליים במקרה הצורך אחרי מתן הקנס". יש לציין כי הליכוד ביקשה לרכך את נוסח החוק ולמעשה מסכימה למתן צו סגירה למוסד חינוך רק אחרי שני קנסות במהלך 30 יום ורק בסמכות סגן ניצב.

בכחול לבן השיבו לזוהר: "מיקי 'כבוד, כוח, כסף' זוהר מנסה לתחמן כדי להתחנף למפלגות החרדיות, לא יעזור לו. הליכוד מתעקש על דילים וויתורים מסכני חיים, אנחנו מתעקשים על אכיפה שוויונית ולא נאפשר המשך של פייק סגר. דין בני ברק כדין הרצליה".

אתמול ביקש יו"ר הקואליציה בוועדת החוקה להגיע לפשרה, ולא לסגור באופן מיידי את תלמודי התורה שמפרים את ההנחיות, אלא רק לאחר מספר מסויים של קנסות. זאת, לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הבטיח יום לפני כן כי יועבר החוק לסגירת מוסדות חינוך הפועלים בניגוד להנחיות מיד - אם מתקיימים מספר תנאים.