גורמים בקואליציה: "אחרי העברת התקציב נחתור להרחבת הממשלה"

לאחר שבוע רצוף הפסדים, במהלכו לא הושג רוב להעברת חוק הדיינים והקנאביס, בכירים מסרו לחדשות 13 כי הקואליציה שברירית, ואף הוסיפו: "ברור שיהיו הפסדים נוספים בהצבעות הבאות"

זמן צפייה: 00:28

לאחר שבוע רצוף הפסדים בכנסת, גורמים בכירים בקואליצה הבהירו כי "קואליציה המונה 61 ח"כים הינה שברירית - לכן ברור שירשמו הפסדים נוספים בהצבעות הבאות". עוד מסרו הגורמים לחדשות 13 כי כעת עיקר המאמצים יופנו להעברת התקציב במועד שנקבע, זאת מתוך השאיפה להרחיב את הקואליציה באמצעות מפלגות או חלקי מפלגות נוספות, ועל מנת לבסס את מעמדה של ממשלת בנט-לפיד כעובדה מוגמרת.

בנוסף, גורמים בקואליציה אמרו לחדשות 13 כי בכוונתם להפעיל לחץ על המפלגות החרדיות להצטרף לקואליצה, באמצעות ציבור הבוחרים שלהם. משמע, להעביר מסר לפיו הציבור החרדי נפגע כל עוד המפלגות שמייצגות אותו נמצאות באופוזיצה. עוד אמרו בכירים בקואליציה, כי מבחינתם בני גנץ עדיין נחשב לנקודת תורפה משמעותית. השבוע הסכימו בליכוד להתקזז עם גנץ בהצבעה על חוק הדיינים, על אף המדיניות של הסיעה לפיה הם לא מתקזזים עם הקואליציה, ואמרו כי "זה לא מקרי, רוצים לשמור איתו על ערוץ פתוח".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

בנט בדיון בקריה: "החיסון פחות יעיל משמעותית מול זן הדלתא"

גנץ וסער סיכמו: תבחן ההצעה להקמת ועדת חקירה לפרשת הצוללות

מיום ו' הבא: הטסים לבריטניה, קפריסין וגיאורגיה יחויבו בבידוד

Whatsapp Image 2021 06 13 At 1

בתוך כך, לאור דפוס ההצבעות האחרונות של מפלגת רע"ם במליאה, בליכוד סימנו את מפלגתו של מנסור עבאס כחוליה החלשה, כאשר עבאס הצביע השבוע נגד הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית בנושא טיפולהמשטרה בפשיעה בחברה הערבית, בעוד שיו"ר האופוזיצה בנימין נתניהו הצביע בעדה. בעקבות כך, בכוונת הליכוד להציע ולהעלות חוקים נוספים שנועדו להביך את רע"ם מול הציבור שהצביע לה.

כזכור, מוקדם יותר השבוע נרשמה דרמה במליאת הכנסת, לאחר שחוק הדיינים נפל בעקבות טעות בהצבעה של יו"ר הכנסת מיקי לוי. עם תום ההצבעה התברר כי 51 תמכו בחוק ו-51 התנגדו לו. לוי הבהיר מיד כי טעה בהצבעתו וביקש ייעוץ משפטי כדי לבדוק אם יוכל לשנות את ההצבעה, אך לאחר שהובהר לו כי שינוי ההצבעה אינו אפשרי, הכריז כי החוק נפל.

לאחר מכן, נרשמה מבוכה נוספת כאשר הוחלט לדחות גם את ההצבעה על תיקונים לחוק יסוד הממשלה, זאת מפני שחבר הכנסת ולדימיר בליאק מיש עתיד חלה בקורונה ולא יכל להגיע לכנסת כדי להצביע - מה שגרם להמשך רצף האירועים עם ההצבעה ההפוכה של יו"ר הכנסת.

יו''ר הכנסת הנכנס מיקי לוי
יו''ר הכנסת מיקי לוי | צילום: ערוץ הכנסת

כמו כן, חברת הכנסת שרן השכל מהקואליציה דחתה בשבועיים את ההצבעה על חוק אי הפללת צרכני קנאביס, זאת ברקע התנגדות רע"ם לחוק. "בניגוד לאופוזיציה, שהוכיחה היום פעם נוספת כי היא מונעת משיקולים ציניים ולא מתוך מחוייבות לטובת האזרחים, אנחנו בקואליציה נחושים להגיע להסכמות ונעשה זאת בשבועיים הקרובים", כתבה הח"כית מתקווה חדשה.