בדרך לממשלת שינוי: הסכמים קואליציוניים נחתמו עם עבאס וליברמן

יומיים לפני השבעת הממשלה החדשה, נחתמו ההסכמים בין יש עתיד לרע"ם וישראל ביתנו. מפלגתו של עבאס תקבל 100 מיליון שקלים בשנה למשך 5 שנים עבור החברה הערבית ואת ראשות ועדת הפנים

זמן צפייה: 00:38

יש עתיד חתמה הלילה (שישי) על ההסכמים הקואליציוניים עם מפלגות רע"ם וישראל ביתנו לקראת השבעת ממשלת השינוי ביום ראשון. אמש נחתם ההסכם עם מפלגת מרצ.

בין סעיפי ההסכם עם רע"ם נכללים: הקצבה של 100 מיליון שקל בכל שנה למשך חמש שנים לפרויקטים ביישובים ערביים, הבטחת ייצוג לאזרחים ערבים בתפקידים ציבוריים, תוכנית למיגור הפשיעה בחברה הערבית ותוכנית חומש לצמצום פערים במגזר הערבי בהיקף של כ-30 מיליארד שקל עד תום 2026.

לעוד כתבות בחדשות 13 >>

עקב ירי מטנק בניגוד לנהלים ב"שומר החומות": מ"מ ותותחן יודחו

סביבת נתניהו: "השלמנו עם הקמת ממשלת השינוי – נפיל אותה"

מות הקצין בכלא: תרופות נגד דיכאון נמצאו בנתיחה שלאחר המוות

בהסכם עם ישראל ביתנו נכתב כי המפלגה תקבל את תפקידי שר האוצר, שר נוסף במשרד האוצר, שר החקלאות ושר הנגב, הגליל ופריפריה חברתית. בנוסף, תמנה הסיעה יו"ר ועדת כספים מטעמה והוחלט כי יקודם חוק הגבלת כהונת ראש הממשלה לשמונה שנים וכן תקודם תחבורה ציבורית בשבת.

מסיעת מרצ עתידים לכהן שר הבריאות, השרה להגנת הסביבה והשר לשיתוף פעולה אזורי - התפקידים מיועדים ליו"ר המפלגה ניצן הורוביץ, לתמר זנדברג ולעיסאווי פריג', בהתאמה. בנוסף, הוסכם כי יפעלו לקידום תחבורה ציבורית בשבת, שוויון זכויות לקהילת הלהט"ב ומאבק במשבר באקלים.