הליכוד וכחול לבן: נקדם חקיקת לגליזציית קנאביס ואי הפללה

שתי המפלגות הודיעו כי סיכמו על המהלך, יחד עם הסדרת רפורמה בקנאביס רפואי ומתן רשיונות למגדלים. "נעשה זאת במודל אחראי שיותאם למדינת ישראל ולאוכלוסייה הישראלית"

זמן צפייה: 02:14

הליכוד וכחול לבן סיכמו היום (שלישי) על קידום חקיקה שתסדיר את סוגיית אי-הפללה ולגלזיציה של משתמשי קנאביס. "המודל יהיה אחראי שיותאם למדינת ישראל ולאוכלוסייה הישראלית", נכתב בהודעה המשותפת של המפלגות.

כמו כן, הוחלט להסדיר את הרפורמה בקנאביס הרפואי שתקל על החולים ועל מתן הרשיונות למגדלים. סוכם כי חברי הכנסת שרן השכל ורם שפע יקדמו את החקיקה הנדרשת במשותף ויביאו אותה לוועדת השרים לענייני חקיקה בהקדם האפשרי ולאחר עבודת מטה מסודרת.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הסכום שתחזיר משפחת רפאלי לרשות המסים: כ-25 מיליון שקלים

רצח הזוג כדורי: המשטרה מבקשת עזרה באיתור אדם שנראה ליד הזירה

איראן: נוציא להורג אזרח שמסר לארה"ב וישראל מידע על סולימאני

קנאביס
קנאביס | צילום: רויטרס

בשבוע שעבר הגיש השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה את עמדתו לבג"ץ בנושא סם הקנאביס, לפיה יש "לצמצם ככל הניתן פגיעה באזרחים נורמטיביים שיוחסו להם עבירות הקשורות בסם". כמו כן, בכוונת השר למנות צוות שיבחן מדיניות מקלה של הסוגיה.

בחודש דצמבר 2019 הוציא בג"ץ צו ביניים חריג שמבטל לעת עתה את רפורמת הקנאביס הרפואי של משרד הבריאות - והורה למגדלים והספקים לחזור לאלתר למכור באופן ישיר את הצמח ובאותם מחירים נמוכים, כפי שהיה לפני אותה רפורמה.

חולים רבים המטופלים בקנאביס ברכו על החלטת בג"ץ והביעו הקלה לשמע ביטול הרפורמה. "סבלנו הרבה, אנחנו מחכים לזה הרבה זמן. הגיע הזמן שנמשיך עם החיים שלנו ולא נפחד כל חודש מה יהיה ואם נוכל לשרוד", אמר אחד המטופלים. "כולי תקווה שהדברים אכן יתממשו ושאני אוכל לחזור לישון בלילה, לאכול כמו שצריך ולתפקד", אמרה מטופלת נוספת. מטופלים אחרים הגיבו גם הם בשמחה: "תודה רבה לשופט מלצר שמראה שיש צדק במדינת ישראל". "אין לי מילים, אני בהתרגשות שיא. זו הבשורה הכי טובה ששמעתי בשנים האחרונות".