לקראת הקלות נוספות: הקבינט ידון בתוכנית היציאה הדו-שלבית

השרים צפויים לאשר שורת הקלות, ביניהן פתיחה של חנויות הרחוב ב-23 בפברואר, כפוף למספר תנאים • פרסום ראשון: משרד הבריאות יציע לעדכן את הרמזור פעמיים בשבוע במקום פעם אחת

זמן צפייה: 07:16

קבינט הקורונה יתכנס היום (ראשון) בצהריים כדי לדון בהמשך ההקלות, ברקע מגמת העלייה במספר המתחסנים והירידה המתונה בתחלואה.

לפי תוכנית ההקלות בפעימות, שתובא לאישור הקבינט, ב-23 בפברואר ייפתחו חנויות הרחוב בתנאי שיהיו פחות מ-900 חולים קשים, וב-9 במארס ייפתחו בתי קפה ומסעדות קטנות בתנאי ש-95% מהאוכלוסייה שמעל גיל 50 כבר התחסנה.

מסעדה תל אביבית בשכונת פלורנטין
מסעדה תל אביבית בשכונת פלורנטין | צילום: Shutterstock

עוד כתבות בנושא >> 

מתווה החינוך המתגבש: חזרה ללימודים גם בערים אדומות וכתומות

הקלות בכפוף למספר המתחסנים: תוכנית השלבים ליציאה מהסגר

גורמים במערכת הבריאות אמרו לחדשות 13: "אי אפשר לעשות קיצורי דרך, התוכנית כוללת שלבים ואם ננסה להקדים או לקצר נגיע להתפרצות".

כמו כן, במשרד הבריאות שוקלים לעדכן את מתווה הרמזור פעמיים בשבוע במקום פעם אחת – כך נודע לחדשות 13. למהלך כזה יהיו משמעויות מרחיקות לכת עבור מערכת החינוך: בערים כתומות לא ניתן לקיים לימודים, אך בערים כתומות עם אחוז מתחסנים של 70% - כן. לכן, עדכון הרמזור פעמיים בשבוע יהווה תמריץ נוסף עבור רשויות לעודד עוד אנשים להגיע ולהתחסן וכך לאפשר הקלות לאותה רשות, כמו פתיחת מערכת החינוך.

חיסון נגד קורונה לצעירה
חיסון נגד קורונה לצעירה | צילום: רויטרס

בנוגע לחג הפורים שיחול בעוד כשבועיים, הממשלה צפויה לאשר איסור על כל מסיבה או חגיגה, לרבות חגיגות העדלאידע. יגובש מתווה מיוחד שיאפשר קפסולות של עד עשרה אנשים גם בחללים סגורים בבתי הכנסת, ולאפשר את קריאת המגילה בלבד.

נתב"ג צפוי להישאר סגור לעוד מספר שבועות. לפי התקנות ב-22 בפברואר נמל התעופה אמור להיפתח, אך במערכת הבריאות יבקשו אורכה. זאת, כדי לפתור את סוגיית האזיק האלקטרוני שבאמצעותו ניתן יהיה לעקוב אחרי השבים מחו"ל ולוודא שהם מקיימים את הוראות הבידוד.