גורמים ברשימה המשותפת: נתנגד לתקציב - גם במחיר בחירות

בקואליציה אופטימיים לקראת ההצבעה, אך במפלגה הערבית הוחלט כי לא יתמכו בהצעה, לאחר שלא קיבלו את דרישותיהם. בין הדרישות: 250 מיליון שקל לביטחון תזונתי ו-150 מיליון לבתיה"ח בנצרת

זמן צפייה: 02:33

גורמים ברשימה המשותפת מסרו הערב (ראשון) לחדשות 13 כי הם יתנגדו לתקציב - גם במחיר של בחירות. ביום רביעי תיערך ההצבעה הראשונה על התקציב ובקואליציה אופטימיים לגבי הסיכויים שיעבור, אך כעת ייתכן וההחלטה הזאת תהווה עוד מכשול בדרך לרוב בהצבעה.

מסמך שהודלף על ידי אחד מחברי הקואליציה השבוע מונה רשימת דרישות של הרשימה המשותפת. בין הדרישות, 250 מיליון שקלים לביטחון תזונתי ו-150 מיליון שקלים לבית החולים בנצרת. שלושה גורמים שונים ברשימה המשותפת, הסבירו בשיחות כי המסמך יצא רק לטובת דיוני ועדת הכספים. אך, טוענים כל השלושה, התקבלה החלטה ברשימה המשותפת להתנגד לתקציב ולא להימנע - גם במחיר של בחירות.

Nxnlhg
מסמך הדרישות של הרשימה המשותפת | צילום: חדשות 13

ככל הנראה, אם התקציב עובר, יציבות הממשלה תובטח והסיכויים שיאיר לפיד יהיה ראש ממשלה עולים משמעותית. עד סוף יוני 2023 כמעט ולא יהיה אפשרי להפיל את הממשלה, מפני שלהצבעת אי-אמון קונסטרוקטיבית שתחזיר את ראש האופוזיציה בנימין נתניהו לראשות הממשלה, חסר עוד שמונה אנשים לפחות.