כתוצאה מלחץ של דרעי וליצמן: ההסגר שיוטל על 9 הערים ירוכך

גורמים המעורבים בניסוח המגבלות שיוטלו על שורה של ערים, ציינו כי הן יאפשרו יציאה מהעיר לעבודה וכניסה אליה באופן בלתי מוגבל. בכירים טוענים שבר סימן טוב דוחף להרחבת ההגבלות לכל הארץ

זמן צפייה: 01:54

מגפת הקורונה: גורמים שמעורבים בניסוח טיוטת תקנות החירות שתובא היום (שני) לאישור ועדת השרים ציינו כי מגבלות התנועה שיוטלו על שורה של ערים בישראל צפויות להיות מרוככות משמעותית מאלה שהוטלו על בני ברק, ויאפשרו יציאה מהעיר לעבודה וכניסה לעיר באופן בלתי מוגבל. פקידים בכירים ציינו שריכוך ההגבלות הגיע כתוצאה מלחצים של השרים ליצמן ודרעי.

בכירים ישראלים טוענים כי מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב דוחף להקשחת ההחלטה על הגבלת התנועה כדי שתאסור על יציאה של תושבים מהערים ומעבר מעיר לעיר בכל הארץ למעט חריגים וצרכים חיוניים - עד אחרי חג הפסח.

בתוך כך, בישיבת הממשלה שנערכה אמש רה"מ בנימין נתניהו אמר כי מהנתונים העדכניים עולה שחלה ירידה כללית בשיעורי ההדבקה ברחבי הארץ, אך כי מנגד קיימים אזורים שבהם שיעור ההדבקה גבוה מאוד ובכוונת הממשלה להחמיר את ההגבלות באזורים האלה. היועץ לביטחון לאומי מאיר בן-שבת אמר בישיבת הממשלה: "חייבים לטפל במגפה בצורה דיפרנציאלית ולהתמקד בהוצאה לבידוד של אוכלוסיה הנמצאת בסיכון".

המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק
המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק | צילום: דוברות המשטרה

כזכור, תשע הערים הנוספות שעליהן יוטלו המגבלות הן אשקלון, טבריה, אור יהודה, מודיעין עילית, אלעד, מגדל העמק, ביתר עילית ושכונות מסוימות בירושלים ובבית שמש. השר לביטחון פנים גלעד ארדן הנחה את המשטרה כבר אתמול להיערך לאכיפת ההגבלות החל מהערב.

משרד הבריאות הוציא אתמול מסמך שבו הוא מבקש להכריז על הערים הנוספות כ"אזור מוגבל" למשך שבעה ימים בשל התפשטות מגפת הקורונה. ועדת השרים צפויה להתכנס כבר היום בצהריים להגדרת "אזור מוגבל" במסגרת הטיפול בנגיף הקורונה ולהכריז על הסגר בכמה מהערים.

כמו כן במסמך צוין כי יש להאריך את ההכרזה על בני ברק כאזור מוגבל בארבע ימים נוספים. הלילה יתקיים דיון במחוז הדרומי של המשטרה בהשתתפות ראש עיריית אשקלון כדי להבין את המשמעויות. ככל הנראה תוטל מחר הגבלה חלקית על הנכנסים והיוצאים מהעיר.