ועדת הכנסת אישרה לקריאה ראשונה את הצעת החוק לדחיית התקציב

החוק יובא למליאה בהמשך היום. במקביל נמשך המרד בכחול לבן נגד הפשרה עם נתניהו וחברת הכנסת קוטלר-וונש הודיעה שתתמוך בבחירות: "אפשרות גרועה מול מציאות בלתי נסבלת של ממשלה בלתי מתפקדת"

זמן צפייה: 04:46

ועדת הכנסת אישרה היום (שני) לקריאה ראשונה את הצעת החוק לדחיית אישור התקציב, והיא תעלה בהמשך היום לקריאה ראשונה במליאה. בתוך כך, חברת הכנסת מיכל קוטלר-וונש מכחול לבן הודיעה כי היא תתמוך בבחירות וכי היא מתנגדת לפשרה של גנץ עם נתניהו. בכך, היא מצטרפת לחברי הכנסת אסף זמיר, רם שפע, ומיקי חיימוביץ', שצפויים להתנגד למהלך. עם זאת, ח"כ שרן השכל, המזוהה עם גדעון סער, צפויה להצביע עם הליכוד על דחיית אישור התקציב.

"מונעת מאחריות לאזרחי מדינת ישראל, תמכתי בממשלת האחדות. אותה אחריות מחייבת כעת לשקול את האפשרות הגרועה של בחירות, אל מול מציאות בלתי נסבלת של ממשלה בלתי מתפקדת, שמפוררת בפעולותיה את כללי המשחק, לרבות שימוש לרעה בחוקי יסוד", כתבה קוטלר-וונש. "הגיע העת לחזור לריבון בדמוקרטיה ולבקש את הכרעתו".

זמן קצר לאחר אישור ועדת הכנסת, התכנסו חברי כחול לבן לישיבת סיעה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

השרים אישרו: החוזרים מחו"ל מיום רביעי יועברו לבידוד במלונית

מחדל הבגרויות: 21 אלף ציונים שגויים תוקנו; הוקמה ועדת בדיקה

אסתר הורגן נרצחה ביער בצפון השומרון: "אישה מלאה בטוב לב"

חברת הכנסת מיכל קוטלר-וונש, כחול לבן
חברת הכנסת מיכל קוטלר-וונש, כחול לבן | צילום: רמי זרנגר

בד בבד, אורלי עדס, מנכ"לית ועדת הבחירות, אמרה היום בוועדת הכנסת כי היערכות של 76 ימים לבחירות, מחמישה בינואר בהתאם למתווה שמנסה למשוך זמן כדי להשיג פשרה, אינה מעשית. פרק זמן זה יסכן את קיום הבחירות כהלכה, לדבריה.

בתוך כך, גדעון סער התייחס לפשרה המוצעת בין הצדדים ואמר כי "נתניהו וגנץ נאחזים בכיסאות באמצעות מהלכים ציניים וחסרי מעצורים. הם רוצים לשמר את הממשלה הלא מתפקדת הזו עבור עצמה ומנסים לסכל בכל דרך תקווה חדשה לישראל. מדובר בפשרה הזויה שמעידה על זה שהם מפחדים. ככל שהם ידחו את הבחירות ונצבור כוח בחוץ תבוסתם תהיה גדולה יותר".

בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

אמש, כאמור, כחול לבן והליכוד הסכימו לדחות את מועד העברת תקציב המדינה, כדי לאפשר דיאלוג בין הצדדים תוך ניסיון להגיע לפשרה. מכחול לבן נמסר כי "מחר תקודם בהסכמה הצעת חוק שלפיה יועבר תקציב המדינה לשנת 2020 עד ל-31 בדצמבר ולשנת 2021 עד לתאריך 5 בינואר 2021. זאת, על אף שבמשא ומתן הקודם בין הצדדים הוסכם להעביר את התקציב עד ל-23 בדצמבר. לטענת המפלגה, "אם לא יועברו תקציבים אלו עד למועד הנקוב הכנסת תתפזר והבחירות יתקיימו ב-23 במארס 2021".

"נתחיל בקידום תהליך ובמקביל נמצה את הניסיון להביא לממשלה מתפקדת, עם תקציב שמיליוני ישראלים זקוקים לו כעת, מינויים ושמירה על שלטון החוק והיעדר השפעה של ראש הממשלה על משפטו", נכתב בהודעת כחול לבן. "אם לא יושגו הבנות במסגרתן ימולא ההסכם הקואליציוני ואזרחי ישראל יזכו לממשלת אחדות מתפקדת שמתנהלת בשיתוף פעולה כנדרש ותוך שמירה על הדמוקרטיה ושלטון החוק, נמשוך את הצעת החוק והכנסת תפוזר ביום שלישי הקרוב".

מטעם הליכוד נמסר: "אם מישהו מאמין שהליכוד יסכים לחזור ל'ממשלה בתוך ממשלה' - הוא חי בסרט". בכחול לבן השיבו: "אם מישהו חושב שכחול לבן תסכים לדריסת רגל של נאשם בפלילים בנושא מינוי שופטים וגורמי אכיפת חוק - הוא חי בסרט".