גורם סעודי: לא הושגו הסכמות בפגישה בין נתניהו ליורש העצר

הוול סטריט ג'ורנל דיווח מפי גורם בממשל הסעודי כי במהלך ביקור הבזק של רה"מ במדינה, הוא שוחח עם בן סלמאן בין היתר על נורמליזציה ועל איראן. שר החוץ הסעודי הכחיש כי הפגישה התקיימה

זמן צפייה: 05:54

לפי שני גורם בממשל הסעודי, הפגישה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליורש העצר מוחמד בן סלמאן עסקה בין היתר בנורמליזציה ובאיראן, אך הצדדים לא הגיעו להסכמות מהותיות - כך דיווח היום (שני) הוול סטריט ג'ורנל.

במקביל, שר החוץ הסעודי, פייסל בן פרחאן, הכחיש את הדיווחים לפיה התקיימה פגישה. "מעולם לא התרחשה פגישה כזאת, הגורמים הרשמיים היחידים שנכחו היו אמריקנים וסעודים", צייץ בטוויטר.

כאמור, נתניהו וראש המוסד יוסי כהן ערכו אמש ביקור בזק בעיר הסעודית ניאום שלחופי הים האדום, שם נפגשו עם שר החוץ האמריקני מייק פומפאו ועם יורש העצר הסעודי. נתניהו לא עדכן את שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי כי יקיים את הפגישה.

הנסיך הסעודי מוחמד בן סלמאן
הנסיך הסעודי מוחמד בן סלמאן | צילום: רויטרס

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

דיווח בארה"ב: ביידן ימנה את אנתוני בלינקן לשר החוץ

מהן הסמכויות של ועדת הבדיקה – וכיצד היא תשפיע על נתניהו?

גנץ מתכנן צעדים נוספים: "הולכים לשבועיים דרמטיים"

גורמים במפרץ אמרו לחדשות 13: "פגישה בין נתניהו ליורש העצר הסעודי משדרת מסר של המשך תהליך קידום היחסים בין מדינות המפרץ לישראל, מסר של אחדות מול האויב המשותף איראן ומסר של חיזוק אינטרסים משותפים. שר החוץ הסעודי פייצל בן פרחאן אמר בשבת כי סעודיה תמיד תמכה בנורמליזציה מלאה עם ישראל. דברים אלו משקפים את עמדת בית המלוכה וחילופי הממשל האמריקני לא משנים עמדה זו".

יוסי כהן ראש המוסד ובנימין נתניהו ראש הממשלה
יוסי כהן ראש המוסד ובנימין נתניהו ראש הממשלה | צילום: קובי גדעון לע''מ

בחמאס גינו את הדיווח לפיו נתניהו נפגש עם יורש העצר. "תנועת החמאס ביקשה מערב הסעודית להבהיר את שפורסם בכלי התקשורת הישראלים על ביקור חשאי של ראש הממשלה נתניהו וראש המוסד יוסי כהן בממלכה", מסר דובר החמאס, סאמי אבו זהרי, שאמר כי הידיעות על הביקור "מסוכנות " אם יתבררו כנכונות."אנו קוראים לסעודיה להבהיר את שקרה שכן הוא עלבון לאומה (הערבית) והפקרת הזכויות של העם הפלסטיני".

פגישה בין שר החוץ האמריקני מייק פומפאו ליורש העוצר הסעודי מוחמד בן סלמאן בעיר הסעודית ניאום | צילום: חדשות 13