אחרי ההסכם: איחוד האמירויות הסירה את החרם הכלכלי על ישראל

הנשיא חליפה בן זאיד אל-נהיאן חתם על צו המבטל את החוק שמנע עד כה משתי המדינות לחתום על הסכמים כלכליים. "תומכים בשיתוף פעולה בילטרלי למען ביסוס היחסים"

זמן צפייה: 02:15

נשיא איחוד האמירויות חליפה בן זאיד אל-נהיאן, חתם היום (שבת) על צו המבטל את חוק החרם הכלכלי על ישראל. בכך תתאפשר חתימתם של הסכמים כלכליים ומסחריים בין שתי המדינות. לדברי הנשיא, מטרת הצו היא "תמיכה בשיתוף פעולה בילטראלי על מנת לבסס יחסים בין שתי המדינות".

ביום שני הקרוב צפויה לצאת המשלחת הישראלית-אמריקנית בפעם הראשונה מנתב"ג לאבו דאבי. לצורך כך, חברת התעופה "אל-על" כבר החלה בהכנות והחזירה לעבודה שלושה טייסים שהוצאו לחל"ת, על מנת שאלה יוכלו להתכונן לטיסה הראשונה מישראל לאיחוד האמירויות.

כתבות נוספות בחדשות  13 >>

קורבן רביעי בתוך יממה: בן 70 טבע למוות בקיסריה

"צריך להיות מנומס, הוגן וערמומי": חיי העסקים של יהודי דובאי

אל על תבצע בקרוב טיסה לאיחוד האמירויות – טייסים החלו בהכנות

קו הרקיע של אבו דאבי, בירת איחוד האמירויות
תתחזק על חשבונה של סעודיה? אבו דאבי, בירת איחוד האמירויות | צילום: Shutterstock

כאמור, המשלחת שתצא ביום שני תכלול את רוברט אובריאן, היועץ לביטחון לאומי של ארה''ב, ג'ארד קושנר, יועץ בכיר לנשיא ארה''ב ואבי ברקוביץ' והשליח המיוחד למו''מ בין-לאומי. ומהצד הישראלי, המשלחת תכלול נציגים ממשרדי הממשלה השונים ובראשם מ"מ מנכ''ל משרד רה''מ שירכז את הנושא הכלכלי, מנכ''ל משרד החוץ, מנכ''ל משרד הביטחון, ראש רשות התעופה האזרחית ועוד. השיחות באבו דאבי יתמקדו בדרכים לקידום שיתופי פעולה במגוון תחומים כגון תעופה ותיירות, סחר, כלכלה ופיננסים, בריאות, אנרגיה, ביטחון ועוד.

מוקדם יותר השבוע שוחח שר הביטחון בני גנץ עם שר ההגנה של איחוד האמירויות, מוחמד אל באוורדי, ודן עימו על שיתוף הפעולה הביטחוני בין המדינות. לדבריו, "שתי המדינות חולקות אינטרסים ביטחוניים חשובים", וכי "שיתוף הפעולה ביניהן יחזק את יציבות האזור". גנץ אמר לאל באוורדי כי הוא מצפה להיפגש עימו ברגע שהדבר יתאפשר.