סמוטריץ׳ מבהיר שוב: לא נהיה שותפים לשום ממשלה שתסתמך על רע"ם

לאחר נאום עבאס, יו"ר הציונות הדתית הדגיש פעם נוספת כי מפלגתו לא תצטרף לממשלה שתיתמך בקולות של המפלגה הערבית. "ממשלה שתישען על עבאס תהיה אסון ובכייה לדורות. לא נאפשר לה לקום"

בצלאל סמוטריץ' | צילום: חדשות 13

בחירות 2021: יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' הבהיר היום (שישי) בפוסט ארוך שכתב בחשבון הפייסבוק שלו כי מפלגתו לא תצטרף לממשלה כזו שתסתמך על רע"ם, זאת בוקר לאחר נאומו הפייסני של יו"ר המפלגה מנסור עבאס.

"לא נהיה שותפים לשום ממשלה שתסתמך אקטיבית או בהימנעות על רע"ם או תומכי טרור אחרים", הסביר סמוטריץ', "הקמת ממשלה שתישען על רע"ם ומנסור עבאס תהיה אסון ובכייה לדורות - ולא נאפשר לה לקום".

בשלב זה, ביקש "להסביר בהרחבה מי זה עבאס", כלשונו, וכתב עליו כי הוא "היה ונשאר תומך טרור שעולה לרגל לחבק מחבלים שרצחו יהודים, לא מקבל את זכותם של היהודים להתקיים כעם בארצו במדינה יהודית וממשיך לדבוק בנרטיב הפלסטיני, שפשוט סותר את זה היהודי".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

חקיקה לא תקודם, הקבינט לא יתכנס: ההשלכות לאי מינוי שר משפטים

מספר החולים שבמצב קשה ממשיך לרדת – 1% מהבדיקות חיוביות

עבאס לא הצהיר על מי ימליץ: "לא רוצה להיות חלק משום גוש"

יו''ר רע''ם מנסור עבאס
יו''ר רע''ם מנסור עבאס | צילום: חדשות 13

"כך הוא ומפלגתו נוהגים כבר שנים ואני לא קונה את התדמית החדשה שהוא מנסה לבנות לעצמו ברגע אחד רק בשל אינטרס פוליטי רגעי, בשל היריבות הקשה בינו לבין הרשימה המשותפת. יש כאן שנאת המן - וממש לא אהבת מרדכי".

סמוטריץ' התייחס לפוליטיקאים מהימין שלא שוללים את האפשרות להיתמך ברע"ם, וכתב: "ניסיונות ההלבנה של התנועה האסלמית מצד גורמים מסויימים בימין משקפים עיוורון וקוצר רואי מסוכן וחסר אחריות, אשר יביא לאובדן שלטון הימין לעשרות השנים הבאות ולסופה של המדינה היהודית. לא פחות".

לבסוף, קרא לבנט וסער לשים את השיקולים האישיים בצד, "ולהצטרף להקמת ממשלת ימין אמיתית", כלשונו. "גם נתניהו יצטרך לשלם מחירים על כך, אבל זו תהיה ממשלת ימין אמיתית שתקיים את הבטחות כלל מפלגות הימין לציבור הבוחרים שלהם".

סמוטריץ' במסיבת עיתונאים של ימינה
סמוטריץ' במסיבת עיתונאים של ימינה

כבר אמש, מיד לאחר נאומו של עבאס, איתמר בן גביר ממפלגתו של סמוטריץ' הוציא הודעה שבה תקף את עבאס, ומסר: "הנאום הזה מנסה להציג כ'דובי חמוד' את מי ששייך לתנועה האסלאמית, תומך בחמאס, ומקדש רוצחי תינוקות. קואליציה שתישען על עבאס תהיה הסוף של הימין ואין לנו מנדט לפעול כך".