גנץ על האולטימטום של אבו מאזן: מטפס לעץ שיהיה קשה לרדת ממנו

שר הביטחון מתח ביקורת על האיום של יו"ר הרשות הפלסטינית, אך הוסיף כי ימשיך להיפגש איתו אם יהיה בכך צורך. על האיום מצד המשטר בטהראן: "מדינת ישראל נערכת כדי לתת מענה לאתגר האיראני"

זמן צפייה: 12:42

שר הביטחון בני גנץ התראין הערב (שבת) לחדשות 13 והתייחס למספר נושאים, ביניהם, נאום יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בעצרת האו"ם, האיום האיראני וכן יחסיו עם נתניהו ועם חברי הממשלה. על אבו מאזן אמר כי "זה שהוא ממשיך לקרוא לפיתרון מדיני זה טוב אבל הוא הציב אולטימטום וטיפס על עץ שקשה לרדת ממנו". עם זאת, גנץ לא שלל אפשרות שייפגש עמו שוב במידת הצורך.

"חשוב לזכור דבר אחד", אמר גנץ - "אף אחד לא הולך לשום מקום. חשוב להכיר בזה והדרך היחידה להתמודד עם המציאות הזו היא לפתח את הביטחון, לפתח את הכלכלה ולחזק את המשילות של הרשות הפלסטינית". לגבי האופציה שייפגש שוב עם אבו מאזן אמר כי "הפגישה שלי איתו נועדה לצרכים ביטחוניים, להבטיח יציבות בשטח ואני אעשה זאת שוב ככל שיתפתח בהמשך ובמידת הצורך".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גל הרציחות נמשך: צעיר נורה למוות במרכז באר שבע

"נפילתו של בראל – צלקת בשירות שלי": מפקד מג"ב בריאיון בלעדי

קנדה: סמנכ"לית "וואווי" שהואשמה בהונאת בנקים שוחררה ממעצר

שר הביטחון התייחס גם לסוגיית האיום האיראני והמשא ומתן בין ארצות הברית לאיראן על הסכם גרעין מחודש: "בעיני חשוב שנבין שהסוגייה היא עניין של מדינאות ולא של פוליטיקה קטנה. חשוב לזכור שאיראן היא בעיה עולמית, אזורית וגם בעיה של מדינת ישראל, אני לא ממעיט מהאיום על ישראל אבל אנחנו כמדינה צריכים להבטיח ולעשות מאמצים כדי לא להתמודד עם העניין הזה לבדנו - אלא בשותפות בינלאומית. נפגשתי עם שני צידי בית הנבחרים האמריקני ובהינתן שאי אפשר להגיע להסכם רחב יותר אני מקווה שהאמריקנים והאירופאים יבינו שצריך שתהיה תכנית ב'".

"מדינת ישראל נערכה ונערכת בשביל לתת מענה לבעיה. הציבור בישראל יודע שאנחנו נערכים לכל האפשרויות. צריך לעשות הכל על מנת להבטיח לעולם, לאזור ולישראל שאיראן לא תגיע ליכולת גרעינית צבאית ויש דרכים להגיע לזה. יש לנו יכולות קיימות כדי לטפל בבעיה האיראנית. אני בפוזיציה שבה מה שחשוב זה המעשים וההחלטות שלי ולא איזה מאמר אני מפרסם באיזה עיתון".

"בסוגיית המיירטים", התייחס שר הביטחון להצבעה על מימון כיפת ברזל בקונגרס האמריקני, "אני שמח שקיבלתי כתף חמה. בסופו של דבר העניין התקדם אבל אנחנו חייבים לזכור שהיחסים שלנו עם ארצות הברית נשענים על מערכת אינטרסים משותפת ומערכת ערכים משותפת".

גנץ חזר על גישתו בנוגע לפערים בין המפלגה הרפובליקנית והדמקורטית בארצות הברית ואמר כי "הגישה הדו מפלגתית היא כמו דת בשבילי. אני אמשיך לעשות את זה - אני לא אטה לכיוון רפובליקני או דמוקרטי. בנוסף, אני טוען שצריך לקדם את הנושא הפלסטיני לא בגלל האמריקנים אלא בגלל ישראל".

"אין ספק שיחיא סינוואר הוא אדם לא צפוי והוא מפריע להתנהלות התקינה ברצועה" אמר בנושא האיום על עוטף עזה. "אנחנו לא מוכנים לשום הפרה בטחונית ברצועת עזה. סינוואר לא ירה מאז מבצע שומר החומות. מי שירה זה סוררים והגבנו קשות על כל אחד ואחד מהאירועים. לא ויתרנו על בלונים ולא על רקטות. בנוסף, נעשה הרחבה הומניטרית ככל האפשר. אנחנו עדיין זוכרים שבעזה חיים 2 מיליון אנשים וצריך לקחת את זה בחשבון".

"מבצע שומר החומות השיג את כל היעדים שלנו, רמת ההרתעה גבוהה ואנחנו רואים את זה בהתנהלות ובתגובות שלהם. הם יודעים שאנחנו יותר חזקים ואם צריך לתזכר את זה נמשיך לעשות כך".

על השמועות לפיהן הוא נמצא בקשר עם ראש האופוזיציה בנימין נתניהו לגבי שיתוף פעולה פוליטי איתם בהמשך אמר כי "כמות המגעים שיש לי עם נתניהו היא חשובה לכשעצמה ובתור נבחר ציבור אני לא אמנע עם מקשר עם אף גורם בחברה הישראלית. אני שמח שהממשלה מתקיימת ואני אעשה כל מה שאני יכול להמשיך לשרת את החברה הישראלית דרך הממשלה המורכבת אבל טובה הזאת". עם זאתץ, סירב יו"ר כחול לבן לחשוף מתי נפגש לאחרונה עם נתניהו.

בסוגיית ההתמודדות עם משבר הקורונה חזר גנץ על האג'נדה של הממשלה וקראלציבור לצאת ולהתחסן. "הקבינט יתכנס עם שובו של ראש הממשלה מהנסיעה החשובה שלו. אנחנו צריכים להגיד לציבור - יש פיתרון ביד - התחסנות".