גנץ הודיע: מוותר על מעון חליפי ועל הוצאות הכלכלה עבור משפחתי

בצל הביקורת על המשכן הנוסף ועל רכבי היוקרה - ראש הממשלה החליפי אמר ליו"ר ועדת הכספים משה גפני כי ימשיך לגור בביתו הפרטי, וכי "אין צורך שהמדינה תעמיד לרשותי מעון אחר"

זמן צפייה: 02:16

ראש הממשלה החליפי ויו"ר כחול לבן בני גנץ הודיע היום (ראשון) כי הוא מוותר על מעון חליפי ועל הוצאות הכלכלה עבור משפחתו. במכתב שכתב ליו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, הסביר גנץ כי מעונו הפרטי שבו הוא גר כיום ישמש כמעון חליפי, "ולפיכך אין כל צורך שהמדינה תעמיד כל מעון אחר". החלטתו של גנץ הגיעה בצל ההסכם הקואליציוני שבו נקבע, בין היתר, כי ראש הממשלה החליפי יקבל את אותם התנאים שמקבל ראש הממשלה בענייני לשכה, אבטחה, ומעון שרד.

בשל כך, הוסיף גנץ,  "אני מוותר גם על כל ההוצאות - הכוללות צוות עובדים, הוצאות הקשורות בנכס עצמו, תחזוקתו והוצאות אירוח". כמו כן, הרחיב כי "אין צורך בהוצאות אחסון והובלה של תכולת המעון הפרטי". לבסוף כתב יו"ר כחול לבן כי הוא גם מוותר על הוצאות הכלכלה עבור זוגתו ובני משפחתו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הצהרת מנכ"ל משרד הבריאות ברקע העלייה בתחלואה

מבקר המדינה: לא אפתח בבדיקה בעניינו של היועץ המשפטי לממשלה

פרשת טדי שגיא: מנכ"ל משרד הבריאות לא ינקוט צעדים נגד גרוטו

יו''ר כחול לבן בני גנץ
יו''ר כחול לבן בני גנץ | צילום: חדשות 13

כזכור, בתחילת החודש נודע כי שיירת רכבי היוקרה שמשמשת את גנץ היא תולדה של ההסכם הקואליציוני, לפיו ראש ממשלה חליפי יזכה לתנאי אבטחה זהים לזה של ראש הממשלה בפועל. בשל כך, טענתו של יו"ר כחול לבן כי לא ביקש לעצמו את שתי המכוניות אינה מדויקת.

לחדשות 13 נודע כי השב"כ הוא ככל הנראה לא זה שדרש את שני רכבי ה"אאודי" היוקרתיים עבור אבטחת גנץ. דברי נציג השב"כ בוועדה הממשלתית לפני הבחירות, לפיהם רמת האיום על יו"ר כחול לבן מזכירה את האיום על רבין – אינה רלוונטית כעת.