גנץ על הסיפוח: יש הזדמנויות מדיניות - נבחן דרכי הפעולה בקרוב

שר הביטחון אמר כי במשרד החוץ ובמערכת הביטחון בוחנים את דרכי הפעולה באשר לתוכנית טראמפ. על המתקפות נגד מערכת המשפט: "יש לנו כלים לשמור על ערכי שלטון החוק והשוויון בפני החוק"

זמן צפייה: 06:32

שר הביטחון בני גנץ אמר הבוקר (רביעי) כי "יש על הפרק הזדמנויות מדיניות שעשויות לשנות את פני האזור - ובראשן תוכנית טראמפ". בשבועות הקרובים, הצהיר, "נבחן באופן מקצועי באמצעות משרד החוץ ומערכת הביטחון את דרכי הפעולה הנכונות כדי להשיג את התוצאות שישמרו על האינטרסים הביטחוניים והמדיניים שלנו. נפעל בחוכמה ואחריות כי רק כך נוכל לשמור על ביטחון ישראל".

בהמשך, יו"ר כחול לבן התייחס בישיבת הסיעה גם לפתיחת משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו: "רבות דובר השבוע על מערכת המשפט. אני שב ואומר באופן חד וברור כי כפי שמדינת ישראל צריכה ממשלה מתפקדת - היא צריכה מערכת משפט חזקה ועצמאית". לדבריו, "שמירה על שלטון החוק אינה עניין פרסונלי אלא עניין של אינטרס לאומי. שלטון החוק והשוויון בפניו הם ערכים עליונים בדמוקרטיה - ויש לנו את הכלים לשמור עליהם. נשתמש בהם ככל שיהיה צורך".

"הקמנו את הממשלה הזו כי העם צריך אחדות", המשיך גנץ, "העם חייב ממשלה. השפעות הקורונה על כולנו הן דרמטיות, ולכל אחד שנמצא פה יש תפקיד מכריע על מנת לתת לאזרחי ישראל מענה". במהלך היום תתקיים ישיבה ראשונה של "קבינט הקורונה", שם, הסביר, "נדאג להיות ערוכים לגל השני ולנהל את המשבר בטווח הארוך - כי הוא עלול להיות ארוך".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"דקר בלב בגלל כינוי גנאי": אישום בגין הרצח במספרה בבת ים

"הוביל החשודים לחדרו – ונורה": אישום בגין הרצח במלון בת"א

טוויטר נגד טראמפ: הרשת החברתית הצמידה אזהרה לציוצים של הנשיא

יו''ר כחול לבן בני גנץ
יו''ר כחול לבן בני גנץ | צילום: חדשות 13

אתמול נודע כי כמה ממנהיגי המדינות המרכזיות באירופה שיגרו בימים האחרונים מכתבים אישיים לנתניהו ובהם דחקו בו לא לקדם מהלך של סיפוח בגדה המערבית ולפעול בנושא הפלסטיני רק בהתאם לחוק הבין-לאומי - כך לפי דיפלומטים אירופים ובכירים ישראלים, וכן לפי נוסח המכתבים שהגיע לידי חדשות 13.

נשיא צרפת עמנואל מקרון שלח ביום שני מכתב לנתניהו, וכתב: "ברוח ידידותית אני מבקש שהממשלה החדשה שלך לא תבצע צעדים חד צדדיים (בגדה המערבית). מהלך כזה יערער את היציבות במזרח התיכון. רק דיאלוג עם הפלסטינים ופתרון צודק ומאוזן יעניק לישראל שלום ביטחון ויציבות".

עוד שלחו מכתבים: ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, ראש ממשלת ספרד פדרו סנצ'ז, וכן ראש ממשלת איטליה ג'וספה קונטה. המכתבים האלה הם עוד חלק מהלחץ האירופי על הממשלה החדשה בישראל לא לספח חלקים בגדה המערבית. המכתבים נשלחו במקביל לדיונים אינטנסיביים בין מדינות אירופה על גיבוש צעדים שירתיעו את ישראל מסיפוח ויטילו עליה סנקציות למקרה שהסיפוח ייצא לפועל.