"כבוד לשהידים": רע"ם ביקשו - ובנט ביטל ביקור באום אל-פאחם

ביקור של רה"מ עם יו"ר רע"ם במתחם חיסונים בעיר נדחה. בהודעת המפלגה הערבית נכתב כי זה היה לבקשתם, בשל יום השנה לאירועי אוקטובר 2000. דובר רה"מ: "הסיבה לדחייה - מטעמי אבטחה בלבד"

יו"ר ימינה ויו"ר רע"ם, מנסור עבאס, נפתלי בנט
נפתלי בנט ומנסור עבאס | צילום: רויטרס

לשכתו של ראש הממשלה נפתלי בנט הודיעה הערב (חמישי) כי ביקורו במתחם החיסונים באום אל-פחם עם יו"ר רע"ם מנסור עבאס נדחה. במפלגתו של עבאס הסבירו כי הביקור המתוכנן לא יתקיים, בעקבות בקשתם, שכן מחר הוא יום השנה לאירוע אוקטובר 2000. "זה אירוע חשוב לחברה הערבית ולאום אל-פחם", נכתב בהודעת רע"ם. "אנחנו מכבדים את היום הזה ואת השהידים שלנו".

עוד נכתב בהודעת המפלגה: "ביקשנו את הדחייה על מנת שהמאמצים שלנו ללחימה בנגיף הקורונה המתפשט בחברה הערבית יהיו במקום הנכון, ומצד שני כן רוצים שהאירוע הלאומי החשוב לחברה הערבית יתקיים בצורה הכי מתאימה לאחדות של העם שלנו".

דובר ראש הממשלה, מתן סידי, הכחיש את הדברים של רע"ם: "אני מבהיר שדחיית הביקור במתחם החיסונים באום אל-פאחם נעשתה נוכח הצפי להפגנות, וכן מטעמי אבטחה. זו הסיבה, וזו בלבד". יו"ר רע"ם מסר בתגובה כי "אני מבהיר שביקור רה"מ היה במטרה לקדם את החיסונים בחברה הערבית. רה"מ החליט לבטל את ביקורו לאחר שהתברר שמטרה זו לא תושג. כל ניסיון לקשור שיקול הדעת של רוה״מ לסיבות אחרות מופרך ושימוש לא ראוי בעיניי".

בעקבות דחיית האירוע והודעת רע"ם, מטעם הציונות הדתית נמסר בתגובה: "ראש הממשלה בנט ביטל ביטל ביקור באום אל פאחם 'מתוך כבוד לזכר השהידים'. לאן עוד נוליך את החרפה? הזהרנו מקריסה ערכית מוחלטת בממשלה עם התנועה האיסלמית אבל המחווה של בנט לפורעי אוקטובר 2000 עולה על כל דמיון. בושה".