גורמים בקואליציה: חוששים שח"כ אלחרומי יתפקד כסיעת יחיד

המאבק על הבנייה הבלתי חוקית בנגב: סיכומים בעל פה בין בנט לעבאס כי לא יתבצעו הריסות ללא תיאום עם רע"ם • חילופי שלטון מסודרים? השרה שאשא ביטון לא נפגשה עם השר היוצא גלנט

זמן צפייה: 05:29

גורמים בקואליציה הביעו הערב (שני) חשש כי חבר הכנסת סעיד אלחרומי ברע"ם יתפקד כסיעת יחיד שיצטרכו לנהל מולה מו"מ בנפרד. זאת, ברקע המאבק על אכיפת הבנייה הבלתי חוקית בנגב.

רע"ם אומנם התפשרה בהסכם ואפשרה את המשך הריסות הבתים, אך ישנם סיכומים בעל פה בין מנסור עבאס לבנט, שלא הסכים להעלות אותם על הכתב, לפיהם לא יתבצעו הריסות ללא תיאום עם רע"ם. עם זאת, יש לציין כי אף רשות לא קיבלה הנחיה להקפיא את הבנייה.

בנט
בנט מנהל את ישיבת הממשלה הראשונה | צילום: ערוץ הכנסת

בתוך כך, לחדשות 13 נודע כי חרף הצורך בהעברת שלטון מסודרת, שרת החינוך הנכנסת יפעת שאשא ביטון לא נפגשה עם השר היוצא יואב גלנט. גורמים שמקורבים לבכירים במשרד אמרו שהיא לא פנתה אליו ולא החליפה איתו אף מילה במשך היום כולו.

בסביבתה של השרה מבהירים כי הסיבה לכך שלא התקיימה פגישה היא התנהגותו של השר: "נהוג שהשר היוצא מזמין את הנכנס לפגישה ומקבל את פניו. גלנט התעלם והתחמק מהשרה הנכנסת מרגע הגעתה למשרד".

בינתיים, עם הקמת הממשלה, 14 שרים כבר הספיקו להתפטר מהכנסת כדי לאפשר להכניס חברי כנסת חדשים במסגרת החוק הנורבגי. אורנה ברביבאי, יואל רזבוזוב, עודד פורר, חמד עמאר, עמר בר לב, חילי טרופר, פנינה תמנו שטה, אורית פרקש הכהן, ניצן הורוביץ, תמר זנדברג, יועז הנדל, זאב אלקין ומתן כהנא לא יכהנו בכנסת. עלות המהלך, שיוכל להתרחב עד 26 חברי כנסת שייכנסו במסגרת החוק, הוא 1.7 מיליון שקלים לח"כ.