בנט: עדיין יש אפשרויות להקים ממשלה - זה לא הזמן לדבוק בחרמות

לאחר שכבר פסל ממשלה עם "גוש השינוי" במהלך המבצע בעזה, יו"ר ימינה תקף בחריפות את הממשלה, וטען כי אסור ללכת לבחירות חמישיות. "זה הזמן להקים ממשלה מתפקדת - עכשו הזמן לבנות ולתקן"

נפתלי בנט
נפתלי בנט | צילום: רויטרס

יו"ר ימינה התייחס היום (ראשון) לראשונה למצב הפוליטי, זאת אחרי 11 ימי מבצע "שומר החומות" ברצועת עזה ולאחר שכבר פסל ממשלה עם "גוש השינוי", וכתב בפוסט בפייסבוק כי "יש מספר אפשרויות להקים ממשלה, אם רק נסיר את החרמות. זה הזמן לעשות את הדבר המתבקש ולהקים ממשלה מתפקדת. עכשו הזמן לבנות ולתקן, לא להעמיק את הקרע".

עוד הוסיף בנט לתקוף את הממשלה: "אינני זוכר תקופה כזו של חולשה, היעדר תיפקוד ומבוכה לאומית. נתניהו ממנה אנשים בינוניים, שבתורם ממנים אנשים בינוניים ולכן תהליך קבלת ההחלטות הוא עקום, מוכתב על יד שיקולים אישיים ופוליטיים". עוד הוסיף יו"ר ימינה: "וכל זה תוך יצירת מסך עשן של פולחן אישיות למנהיג, שכל מי שמעז למתוח עליו ביקורת מותקף קשות".

 

כתבות נוספות בחדשות 13 >>
ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו''ר ימינה נפתלי בנט, יו''ר יש עתיד יאיר לפיד
ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו''ר ימינה נפתלי בנט, יו''ר יש עתיד יאיר לפיד

על האפשרות לקיומן של בחירות חמישיות, כתב: "יש שתי ברירות - התגייסות או העמקת המשבר. מי שגורר את המדינה לבחירות חמישיות, משחק לידי אלה הרוצים ברעתנו. זו תהיה טעות אחת יותר מדי".

בתוך כך, בגוש להחלפת נתניהו לא בהכרח מתלהבים מהאיתות מצד גורמים במפלגת ימינה כי "ממשלת השינוי" לא בהכרח ירדה מהפרק. זאת, משום שיש גורמים בגוש הסבורים כי מדובר בניסיון של בנט להעלות את דרישותיו במשא ומתן.

בנט, כך נראה, יצא קירח מכאן ומכאן. ההצעות של ראש הממשלה בנימין נתניהו לשריונים ברשימת הליכוד ובכורה ברוטציה ירדו מהפרק, וגם ההצעות שקיבל בנט מגוש השינוי מוטלות בספק.