האיומים על בכירי "ימינה": אבטחה מקסימלית על בנט ושקד

לפי שעה אין התרעה קונקרטית המעידה על רצון ממשי לפגוע בשניים, אך שב"כ הנחה את משמר הכנסת לתגבר את האבטחה סביבם. עלייה מדאיגה בכמות הפוסטים האלימים המכוונים נגד משפחתו של יו"ר המפלגה

זמן צפייה: 01:38

שב"כ הנחה היום (שני) את משמר הכנסת לתגבר את האבטחה סביב יו"ר מפלגת ימינה, נפתלי בנט, וסביב מספר 2 ברשימה, איילת שקד. לפי שעה אין התרעה קונקרטית המעידה על רצון לפגוע בשניים אך כעת הם מאובטחים 24 שעות - גם בבית וגם בנסיעות.

אם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד יודיע שעלה בידו להרכיב ממשלה שבראשה יעמוד בנט, האבטחה סביבו תתוגבר עוד יותר, עוד לפני כניסתו לתפקיד, והוא יאובטח על ידי שב"כ כמו יו"ר האופוזיציה לפיד. בנוסף על הידוק האבטחה סביב בנט עצמו, המשטרה זיהתה בימים האחרונים עלייה מדאיגה בכמות הפוסטים האלימים נגד משפחתו. לפיכך, גורמים במשטרה מקיימים שיחות על החלת מערך אבטחה סביבם.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

סינוואר: מוכנים למו"מ רציני ומהיר עם ישראל על חילופי שבויים

לפיד: "מקווה להודיע על הקמת ממשלה לפני יום רביעי"

ישועה על יחסיו עם הרצוג: "רציתי לאזן את העוול שגרמנו לו"

איילת שקד ונפתלי בנט, מנהיגי הימין החדש
איילת שקד ונפתלי בנט | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום, שקד איימה כי אם לא תקבל את מקומה של יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי בוועדה למינוי שופטים - היא תיסוג מתמיכתה בממשלת השינוי. בינתיים, לפיד, שכבר חתם עם מיכאלי על הסכם קואליציוני, העניק לה גיבוי.

חברותה של שקד בוועדה למינוי שופטים חשובה למפלגות הימין, כיוון שהן חפצות בשלושה נציגים ימנים, שיהיה ביכולתם להטיל וטו בכל הקשור לבחירת שופטים לבית המשפט העליון. הדרישה של שקד מתואמת עם יו"ר המפלגה נפתלי בנט. בגוש השינוי מעריכים כי בסופו של דבר יהיה ניתן לפתור את העניין וכי זה לא ימנע מלפיד להכריז ביום רביעי הקרוב שעלה לידו להרכיב ממשלה. 

כזכור, אתמול הצהיר יו"ר ימינה כי בכוונתו "לפעול להקמת ממשלת אחדות עם לפיד", והודה כי חרף העובדה שיש ביניהם חילוקי דעות, שניהם "שותפים באהבה למדינה ובמוכנות לפעול למענה". "יאיר גילה מנהיגות ונדיבות בתקופה קשה זו, ואשמח להוביל יחד איתו, עם גדעון סער ועם כל השותפים האחרים, את המדינה", אמר בנט.

בפתח דבריו, ציין בנט כי כבר שנתיים וחצי שמדינת ישראל "נמצאת בסחרור", כלשונו, מפני שגם אחרי ארבע מערכות בחירות לא הוקמה ממשלה מתפקדת. "שרים מסוכסכים שאינם מנהלים דבר, פרעות ושריפת בתי כנסת בלוד ובעכו, הזנחה קטלנית ובריחה מאחריות באסון מירון, במקום לנהל, לטפל, להנהיג - הפטנט הקבוע הוא להפנות את האש החוצה, לעודד שנאה וקיטוב".