בנט השיק תוכנית למיגור הפשיעה בחברה הערבית: "נחזיר ביטחון"

רה"מ ושר הבט"פ הציגו את התוכנית שנועדה להתמודד עם המשך גל הפשיעה המשתולל בחברה הערבית. היום נחשף מבצע שבו אלף שוטרים פשטו על מאות יעדים והחרימו אמל"ח רב

זמן צפייה: 02:27

ראש הממשלה נפתלי בנט השיק היום (רביעי) את התוכנית הלאומית להתמודדות עם הפשיעה במגזר הערבי וחנך אגף ייעודי במשטרת ישראל למיגור הפשיעה במגזר. בנט הגיע יחד עם השר לביטחון פנים עמר בר לב ועם מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי.

במסגרת התוכנית נקבע כי תוגבר הנוכחות המשטרתית בערים ובכבישים, אכיפה כלכלית, שימוש ביכולות טכנולוגיות, מאבק במשפחות פשע ופרוטקשן וקידום חקיקה. כמו כן, במסגרת תוכנית החומש יתווספו 1,100 תקנים לשוטרים, הקמת תחנות משטרה בתבור ובג'יסר א-זרקא, הרחבת פרויקט השיטור העירוני ועוד.

נפתלי בנט קובי שבתאי עמר בר לב תוכנית מיגור פשיעה חברה ערבית מגזר ערבי ערבים משטרה
בנט, בר לב והמפכ''ל שבתאי | צילום: צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

בהמשך חנכו רה"מ ושר הבט"פ אגף ייעודי במשטרת ישראל למיגור הפשיעה, היושב במטה מרחב גליל בקריית אתא. רה"מ בנט קבע מזוזה בכניסה למבנה ואיחל הצלחה מרובה ביישום התוכנית.

בר לב ושבתאי הציגו לבנט את תוצאות המבצע הארצי רחב היקף, "מכת סיף", שהחל הלילה. במסגרת המבצע נתפסו עשרות נשקים וסוגי אמל"ח שונים, וכן, נעצרו עשרות חשודים בהחזקה וסחר. שר הבט"פ ציין כי עם תחילת המבצע התפרסמו דיווחים שונים בכלי התקשורת של המגזר הערבי שבירכו על המבצע וקראו להמשך הפעילות.

נפתלי בנט קובי שבתאי עמר בר לב תוכנית מיגור פשיעה חברה ערבית מגזר ערבי ערבים משטרה
השקת התוכנית למיגור הפשיעה בחברה הערבית | צילום: צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

"לאחר שנים של הזנחה, שאפשרה את הזינוק ואת הנסיקה של הפשיעה בחברה הערבית, וירי בלתי נשלט ברחובות ואלימות, הממשלה בראשותי נחושה לפעול ולהילחם בלא לאות, בהתמדה, בעקביות ובכל הכוח בפשיעה ובאלימות בחברה הערבית", אמר בנט. "נחזיר את הביטחון לתושבים".

בעמותת "יוזמות אברהם" הפועלת בחברה הערבית אמרו לאחר דברי בנט: "יש לקוות שהקמת האגף תבשר על שינוי במאבק בפשיעה אבל רק מבחן התוצאה הוא חשוב. יש לברך על כך שהמשטרה לוקחת את הנושא ברצינות, תוך התייחסות גם לנושא הפשיעה הכלכלית, בנקאות ואשראי, וגם לאתגר הצעירים חסרי המעש. יחד עם זאת, פתרון למכת האלימות לא יבוא מכיוון השיטור והאכיפה לבדו, ויש לקדם גם את הטיפול בגורמי העומק של תופעת האלימות והפשיעה".