בנט: "פסימי בנוגע לאפשרות להקים ממשלה עם נתניהו וסער או גנץ"

כמה מחברי ימינה קראו ליו"ר המפלגה לחזור למגעים להקמת ממשלת האחדות • יו"ר תקווה חדשה לחברי "גוש השינוי": לא אחבור לנתניהו • ביש עתיד לא צפויים לקדם בינתיים חקיקה נגד נתניהו

זמן צפייה: 01:12

המגעים להקמת ממשלה: יו"ר ימינה נפתלי בנט אמר היום (רביעי) במהלך ישיבת הסיעה בכנסת כי הוא "פסימי בנוגע לאפשרות להקים ממשלה עם בנימין נתניהו וגדעון סער או בני גנץ", זאת כשבוע לאחר שהחליט לסגת מחבירה ל"גוש השינוי" ולהקים את ממשלת האחדות.

עם זאת, כמה מחברי ימינה דווקא סבורים שיש להחזיר לשולחן הדיונים את החבירה ל"גוש השינוי", אך נכון לעכשיו אין מדובר בלחצים או מגמה כוללת בתוך המפלגה. במקביל, יו"ר תקווה חדשה סער העביר היום מסר לגוש להחלפת נתניהו לפיו אין בכוונתו להקים ממשלה עם נתניהו.

כתבות נוספות בחדשות 13 >> 

ביידן שוחח עם נתניהו: "מצפה לראות רגיעה משמעותית עוד היום"

ארבע רקטות נורו מלבנון: אזעקות נשמעו בקריות ובעכו

מטחים כבדים לדרום והשפלה; חוסלו 4 מחבלים שעמדו לשגר רקטות

בד בבד, היום התקיימה ישיבה בהשתתפותם של נציגי "גוש השינוי", במסגרתה דנו בהקמת ועדות זמניות, כאשר בראש סדר העדיפויות מבחינת החקיקה עומדת ועדת החקירה לאסון במירון, שצפויה להיות מקודמת ליום שני הקרוב. בשלב זה, אין בכוונת מפלגת יש עתיד לקדם חוקים נגד נתניהו - לפחות עד שיושג רוב.

נפתלי בנט

בתוך כך, קצין הכנסת החליט היום להצמיד מאבטחים לחבר הכנסת איתמר בן גביר, בעקבות איומים על חייו. לדברי בן גביר, האיום עליו מגיע בעקבות דבריו של המפכ"ל, רב-ניצב יעקב (קובי) שבתאי, לפיו הוא זה שאחראי במידה רבה לתסיסה בערים המעורבות.

מנגד, נציגי המשטרה טענו במהלך דיון עם קצין הכנסת כי אינם מזהים איומים חמורים על בן גביר, המצדיקים אבטחה צמודה. יש לציין כי שירותי האבטחה לבן גביר יסופקו בהתאם ללוח הזמנים שלו, כך שלא מדובר באבטחה למשך כל שעות היממה.

איתמר בן גביר
איתמר בן גביר | צילום: חדשות 13

מעוצמה יהודית נמסר בתגובה: "המפכ"ל הפקיר את בן גביר בפעם השנייה, ואם שערה מראשו תיפגע - האחריות תהיה על המפכ"ל וקצין הכנסת".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "מטבע הדברים איננו מתייחסים לרמות האיום שנקבעות לאדם, ואנו מקיימים הערכות מצב מיוחדות על מנת לקבוע את סל האבטחה הנדרש לעובד ציבור".