הגיעו לנקודת שפל: השבוע השחור של בנט ונתניהו

בעוד שרה"מ טובע בביצת הקורונה ומצעיד את המדינה לסגר רביעי, יו"ר האופוזיציה צרות משלו - בתוך הסיעה קם מרד והוא לא מצליח לכפות אפילו מועמדת מטעמו לוועדה למינוי שופטים • פרשנות

זמן צפייה: 02:49

הקורונה משפיעה כמובן גם על הפוליטיקה, והשבוע התמזגו להן יחדיו נקודות השפל של ראש הממשלה נפתלי בנט וגם של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו. בנט טובע בביצת הקורונה - מהבטחה גדולה ויומרנית - הוא מצעיד את המדינה לסגר רביעי. שריו מבריזים מישיבות, או מצביעים נגד החלטות שהוא מבקש ליישם.

במקביל, נתניהו טובע בצרות משל עצמו - בתוך הסיעה קם נגדו השבוע מרד רחב היקף, והוא לא מצליח לכפות אפילו מועמדת מטעמו לוועדה למינוי שופטים. מאחורי הקלעים בכירי הליכוד כבר רוקמים כנגדו את הצעד הבא.

מוקדם יותר השבוע פורסם בחדשות 13 כי בכירים בקבינט הקורונה כבר העלו את האפשרות להתחיל את הסגר באוגוסט, כדי לקצר אותו. נוסף על כך, גם בכירים במשרד הבריאות תומכים בהקדמת הסגר, אם התחלואה הקשה לא תרד. יש לציין כי בכירי המשרד מעוניינים לדרבן את הציבור ללכת להתחסן ולהקשיב להנחיות בעזרת האיום בסגר.

כמו כן, ביום רביעי נבחרו חברי הכנסת אפרת רייטן ושמחה רוטמן בבחירות חשאיות בכנסת לשמש כנציגי הכנסת בוועדה למינוי שופטים. מדובר במפלה לנתניהו, שנציגתו אורלי לוי-אבקסיס הייתה מועמדת הליכוד. נתניהו עצמו תמך בקרן ברק בבחירות שנערכו בתוך סיעת הליכוד, אך לוי-אבקסיס ניצחה, אך כאמור לא נבחרה בבחירות במליאת הכנסת.