פרסום ראשון: נתניהו ובנט ערכו פגישה חשאית בשבוע שעבר

על אף שבמקרים קודמים הפגישות בין רה"מ ליו"ר ימינה פורסמו, השניים נועדו ביום חמישי האחרון בסודיות. במקביל, בליכוד הבהירו לימינה: גם בממשלה בראשות בנט - נדרוש את תיק המשפטים

זמן צפייה: 03:23

המגעים להרכבת ממשלה: ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ימינה נפתלי בנט ערכו ביום חמישי שעבר פגישה חשאית - כך פורסם היום (ראשון) לראשונה בחדשות 13. זאת למרות שבמקרים הקודמים שבהם נפגשו השניים הודעה מטעמם פורסמה לתקשורת. בתוך כך, נציגי הליכוד הבהירו לנציגי ימינה כי גם אם לבסוף תקום ממשלה שבראשה יעמוד בנט - הליכוד עדיין תחזיק בתיק המשפטים.

במקביל, בכירת ימינה איילת שקד הבהירה במהלך המגעים עם גוש השינוי כי היא לא תצטרף לקואליציה אם לא תקבל את תיק המשפטים. כעת, גורמים בגוש להחלפת נתניהו אומרים כי בנט צריך "להפסיק לרקוד בשתי חתונות", כאשר לדבריהם, "ברגע שהוא יחליט שהוא מצטרף - הכול פתיר".

בתוך כך, גורמים בגוש השינוי טענו הערב כי בנט "התחייב להמשיך את המשא ומתן אם יקבל את המנדט", כלשונם. כמו כן, כמה שעות לפני כן הבהיר יו"ר כחול לבן בני גנץ בישיבת סיעתו כי אין בכוונתו לחבור לנתניהו לממשלת ימין, שכן הוא מחויב לגוש השינוי. "גם אם ישאלו עוד מאות פעמים - התשובה היא אחת וברורה מאוד", אמר שר הביטחון. "דלתי טרוקה לחלוטין בפני נתניהו".

כבר בשבוע שעבר סיפר גנץ בריאיון לחדשות 13 כי "היום הגיעו אליי שליחים אחרונים מטעמו של בנימין נתניהו, אולם מבחינתי - הוא סיים את תפקידו כראש ממשלה". על פי השמועות, נתניהו אף הציע לגנץ להיות ראשון ברוטציה.

"אני חושב שצריכים להקים ממשלה חדשה וישרה בישראל. נתיהו פועל ממניעים אישיים לפני כל שיקול אחר, ולכן לצערי אין על מה לדבר. אני חוזר ומדגיש - אני מכיר את ההצעות. אני חושב שאני יכול להיות ראש הממשלה, אבל לצערי נוצרה סיטורציה שאינה מאפשרת לי".