בנט: "אין יותר גוש ימין - נתניהו והחרדים פירקו אותו"

יו"ר ימינה האשים בריאיון ל"כיכר השבת" את רה"מ וחברי קואליציה נוספים בפירוק הבלוק הפוליטי: "החרדים יושבים בממשלה ואני מודר בחוץ". הליכוד: "ברית האחים חוזרת - עדיף שיתפקד ליש עתיד"

נפתלי בנט ובנימין נתניהו
נפתלי בנט ובנימין נתניהו | צילום: רויטרס

יו"ר ימינה נפתלי בנט האשים היום (רביעי) את ראש הממשלה בנימין נתניהו והמפלגות החרידיות בפירוק גוש הימין. בריאיון ב"כיכר השבת" אמר כי "אין יותר גוש ימין - נתניהו והחרדים פירקו אותו. בסך הכול ביקשתי אז את תיק הבריאות כדי לא להגיע בסופו של דבר למקום שבו אנחנו נמצאים היום - עכשיו החרדים יושבים בממשלה ואני מודר בחוץ".

בתגובה לדבריו של בנט, מטעם הליכוד נמסר כי "ברית האחים חוזרת על סטרואידים. אחרי שנפתלי בנט לא המליץ על נתניהו בפני הנשיא, תמך ביאיר לפיד לראשות הממשלה, הודיע אתמול שיתמוך בהצעת לפיד להפלת נתניהו בשבוע הבא - היום בנט מודיע רשמית ש'אין גוש ימין'. במקום להקים מפלגת לוויין, עדיף שבנט יתפקד רשמית ל"יש עתיד".

לאחר הודעת הליכוד, מפלגת ימינה מסרה: "נתניהו ולפיד בברית פוליטרוקים. במשך כל תקופת הקורונה לפיד ונתניהו מתעסקים רק בפוליטיקה במקום בהשתלטות על הקורונה, דאגה לפרנסתם של מיליון מובטלים ושיקום הכלכלה - זה מה שהוביל לכישלון הנורא. כל עוד הם לא מסוגלים להתעלות מעל הפוליטיקה ולהבין את גודל השעה - לא מגיע לא לזה ולא לזה להיות ראש ממשלה. לצערינו בחצי שנה האחרונה נתניהו ולפיד הוכיחו שמעניין אותם רק פוליטיקה ולכן כנראה שהמשימה הזו תוטל על ימינה בראשות נפתלי בנט לאחר הבחירות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

סקר חדשות 13: 44% סבורים שאם יהיו בחירות – נתניהו אשם בכך

כל תושב שלישי – מובטל: כך חיסלה הקורונה את התיירות בטבריה

בשל הזינוק בתחלואה: נתניהו שוקל לסגור את המעברים לרשות הפלס'

יו''ר ימינה נפתלי בנט
יו''ר ימינה נפתלי בנט | צילום: חדשות 13

דבריו יו"ר ימינה מגיעים ברקע תוצאות סקר חדשות 13, שמהן עלה אתמול כי לו הבחירות היו נערכות היום, הליכוד הייתה מקבלת 27 מנדטים - שניים פחות מתוצאות הסקר הקודם. המפלגה השנייה בגודלה - ימינה, עם 23 מנדטים, ואחריה יש עתיד עם 20 מנדטים. הרשימה המשותפת מקבלת 12 מנדטים וכחול לבן - 10.

ישראל ביתנו עם 8 מנדטים, ש"ס ויהדות התורה - 7 מנדטים כל אחת, ומרצ עם 6 מנדטים. לא עוברות את אחוז החסימה: העבודה, גשר, דרך ארץ והבית היהודי. מתמונת הגושים עולה כי גוש הימין-חרדים עומד על 64 מנדטים, מרכז-שמאל - 48 מנדטים, וישראל ביתנו כאמור עם 8 מנדטים. בנט, לפיד, גנץ וליברמן גורפים יחד 61 מנדטים - ויוכלו להרכיב קואליציה.

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה נתניהו מוסיף להוביל עם 32% מהציבור, אחריו נפתלי בנט עם 21%, יאיר לפיד - 15% ובני גנץ - 10% בלבד. 56% מהציבור לא מרוצים מתפקודו של נתניהו במשבר הקורונה, 24% די מרוצים, ו-14% מרוצים. עוד עלה מתוצאות הסקר כי אם הממשלה תתפרק וישראל תלך לבחירות -  44% מהציבור סבורים כי האשם בכך הוא נתניהו. 31% סבורים שנתניהו וגנץ אשמים באותה המידה, ו-16% חושבים שגנץ הוא האחראי לכך.