ימינה: לא הושגו הסכמות; הליכוד: מה שחשוב לבנט זה כיסאולוגיה

יו"ר ימינה שוחח בטלפון עם נתניהו כדי להכניס את המפלגה לממשלה, אך השניים לא הגיעו להבנות. לטענת הליכוד, רה"מ הציע את תיק החינוך או תיק כלכלי בכיר. ימינה: לא נכון, הוא הקטין את הצעתו

זמן צפייה: 05:48

יו"ר ימינה נפתלי בנט שוחח היום (רביעי) בטלפון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בניסיון להגיע להבנות ולהכניס את מפלגת ימינה לממשלה. עם זאת, לא הושגו הסכמות, וככל הנראה המפלגה תהיה באופוזיציה. מטעם ימינה נמסר כי "בשיחה אמר ראש הממשלה כי הצעת הליכוד לא השתנתה ולא תשתנה. ההצעה היא תיק ירושלים, סגן שר עם אחריות לשירות הלאומי והתיישבות, חצי יו"ר ועדת קליטה ושר נוסף".

מטעם הליכוד נמסר בתגובה למשא ומתן שנכשל כי "ראש הממשלה נתניהו עשה כעת ניסיון אחרון להכניס את ימינה לממשלה, לפני הנחת ההסכמים הקואליציוניים הלילה. ראש הממשלה הציע לבנט הצעה משופרת - חינוך או תיק כלכלי בכיר לבחירתו, בנוסף לתיק ירושלים והחטיבה להתיישבות, השירות הלאומי והמורשת. לצערנו בנט דחה את ההצעה בשל המאבק הפנימי בתוך ימינה על חלוקת התיקים ומכיוון שמה שחשוב לו זו כיסאולוגיה ולא אידיאולוגיה".

בתגובה להודעת הליכוד ימינה מסרה כי "המילים תיק כלכלי בכיר לא נאמרו בשיחה, גם תיק החינוך לא. נתניהו אמר 'תיק נוסף' מבלי לפרט איזה. המשמעות: הקטנת ההצעה המקורית". גורמים בליכוד  טענו כי התיק הכלכלי המוצע הוא האנרגיה או התחבורה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מאבטח נפצע קל מדקירה בביה"ח שיבא; התוקף נורה למוות

עלה ל-262 מניין המתים מקורונה; 13 חולים אובחנו ביממה האחרונה

"אח לנשק ולוחם גדול": מטח המרגמות לזכר עמית בן יגאל • צפו

נפתלי בנט
נפתלי בנט | צילום: רויטרס

לאחר הפיצוץ במשא ומתן כתב בנט בעמוד הטוויטר שלו: "ההחלטה בידי נתניהו. כפי שאמרתי מתחילת הדרך. אנחנו מעוניינים להיכנס לממשלה, רק אם תהיה לנו השפעה. השפעה נגזרת לחלוטין מתחומי אחריות. אם ראש הממשלה רוצה אותנו בעמדות השפעה, נשמח להיכנס. אם ראש הממשלה רוצה אותנו שוליים, חלשים ונטולי השפעה, נעדיף לצאת לאופוזיציה".

כזכור, ביום ראשון מפלגת ימינה הודיעה כי אין בכוונתה להיכנס לממשלה אלא ללכת לאופוזיציה, זאת בצל הקשיים במגעים מול הליכוד. "לאור הרכב הממשלה ומדיניותה המסתמנת כממשלת שמאל בראשות נתניהו, ולאור הזלזול הבוטה של ראש הממשלה כלפי ימינה וציבור בוחריה - החלטנו לשרת את הציבור באופוזציה בקדנציה הקרובה ולהילחם משם למען המחנה הלאומי", מסרו במפלגה.

עוד באותו היום, הכריז בנט כי "נתניהו החליט לפרק את גוש הימין", והוסיף: "להערכתי, הוא יצטער על זה". "אין לנו עניין בג'ובים ותארים ללא כל השפעה", אמרו בימינה. "לאחר שנים שהצלחנו להשפיע בממשלה, נתניהו מרחיק אותנו מהגה ההשפעה ומייעד אותנו לספסלים האחוריים, נטולי כל השפעה".

"ידע נתניהו, שמי שמפקיר שותפים נאמנים כאשר הוא בימים טובים, לא ימצא אותם לצידו בימים סגריריים. ימינה תיבנה מהאופוזיציה, תציג תכניות נועזות בתחום המדיני, הביטחוני, הכלכלי והיהודי. בעוד שנה וחצי המשחק בימין ייפתח וימינה תהווה אלטרנטיבה ימנית אמיתית. על פירוק הבלוק חתום נתניהו".

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: לע''מ